• trollett

vilket är fram & bak på blöjan?

Hej!

Nu känner jag mig jättekorkad.
    Vi köpte Liberos byxblöjor eftersom sonen börjar röra mer och mer på sig, men vi blir inte riktigt kloka på vad som är fram och vad som är bak. Visst ser vi att det är skillnad men...
    Ska sidan med "klisterremsan" vara fram eller bak?
    Just nu sätter jag den bak och det ser rätt ut. Sonen har inte protesterat, så kanske har jag lyckats i detta pussel, eller?

Hälsningar från en förvirrad mamma

• Svar på tråden vilket är fram & bak på blöjan?
  • svartnos

den skall vara bak (klisterlappen). Jag var oxå lite förrvirad i början :)

• lisa1

men vad är klisterlappen bra för?? satte åxå den bak, vicken tur...men fattade inte varför..

• Den där Linn

Står på sidan av paketet att den ska vara där bak
    Är till för att försluta blöjan sen...

• FiaL

Oftast så ör det ju typ gubbar på blöjorna och då brukar man se gubbarna framifrån (dvs ansiktet) på framsidan och gubbarna bakifrån på baksidan. Klisterremsan ska vara bak och den använder man sen när man ska slänga blöjan... då rullar man ihop den och klistrar ihop den med remsan.

• nofear

Klisterlappen är till för att sätta över när du rullat i hop blöjan när den är använd, som en tejp bit.

• BlåBlomman

Bak ska den nog vara, det borda nog visas opå blöjpaketet.

När blöjan är bytt är det behändigt att tejpa runt den med tejpet så blir den ju en lite korv!

....nån som kan ge en bättre beskrivning...

• BlåBlomman

Nå jo ser att många andra hade bättre ordförråd an jag! PUST!

• elinina

trodde klisterlappen va till för att fästa fast den i ryggen på barnet, så blöjan sitter ordentligt

• Melwin E

*ASG* HAHAHAHA
    nä jag skrattar inte åter, utan med er

jag brukade alltid funderar på ....."när jag blir mamma hur fasen ska man veta vzad som är fram å bak på blöjorna??"
    tyr att det finns bild på paketet å att vi inte kör selstoff å snibbar som våra mammor gjorde

Svar på tråden vilket är fram & bak på blöjan?