• loijsen

glasögon, antireflex och antirepbehandlingar?

Jag beställde nya läsglasögon (har litet brytningsfel kan därmed inte köpa vanliga billiga) som jag behöver framför datan och när jag läser.
    Jag undrar om jag bör ha valt antirep och antireflex behandling till glasögonen?
    Behöver man dessa behandlingar när man inte ska vistas ute med dem (såvida man inte läser ute då..)?

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden glasögon, antireflex och antirepbehandlingar?
  • Tecken

Det har väl inte med utevistelse att göra? Det har väl snarare med hur mycket fotograferad du blir (antireflex) samt hur du putsar/hanterar glasögonen (antirep).

• Sömnstörd

Antirep hade jag tagit eftersom de kommer att tas av och på hela tiden och då slitas fortare. Antireflex kan kvitta tycker jag.

• loijsen

Vet ni om man kan få dessa behandlingar gjorda efter man beställt glasögonen och de är klara?
    Vet ni ungefär ca pris för behandlingarna?

• Cia o krabaten
    loijsen skrev 2011-07-16 14:25:40 följande:
    Vet ni om man kan få dessa behandlingar gjorda efter man beställt glasögonen och de är klara?
    Vet ni ungefär ca pris för behandlingarna?
    Nej det går inte.
    Beroende på var du köpt kan du alltid försöka ångra ditt köp och byta upp dig.

Antirep tycker jag absolut då dessa kommer åka av och på en massa och riskera repor.
    Antireflex handlar inte om fotgrafier, även om det syns där, utan det är hur ljuset reflekteras och studsar på glasögat och sprider ljuset och ger ett mer störande seende men allt detta borde din optiker kunna förklara för dig på plats, lite svårt i skrift såhär. 
Svar på tråden glasögon, antireflex och antirepbehandlingar?