• Petra1971

Illamående i vecka 30

Helt plötsligt har jag blivit illamående igen, och det i vecka 30??? Jag har fått veta att det kan vara så att barnet trycker på och att jag kan undvika illamåendet genom att inte äta allt för sent på kvällarna. Men jag äter mitt sista mål vid 16-tiden och vid 20 tiden kommer det som ett brev på posten, illamåendet... Och när jag gått och lagt mig så är det dags för kräk kaskader.

Är det någon som känner igen det här och har några tips på hur man kan dämpa det.

• Svar på tråden Illamående i vecka 30
  • MoR58

Jag mådde inte illa så sent, men jag vet att min mamma mådde illa konstant och kräktes kontstant i nio månader med både mig och min syster.

• bebisPG

Jag är i vecka 27 och har mått illa hela graviditeten. Jag antar att det är olika för alla. Var glad att du iallafall har haft ett uppehåll i ditt illamående. Håll ut är väl det enda råd jag kan ge. Du är på sluttampen nu.

• MonicaH

jag har inte mått illa nån gång under min graviditet förutom lite nu då o då o det har pågått i ett par veckor. är i v:32

• milliz84

jag mådde illa genom hela min förra graviditet. men hade 1månads uppehåll av de sen komme de upp igen och några månader efter förlossningen gjorde vi olika tester på vad de var för jag fortsatte kräkas kaskader efter oxå oxh hade fruktansvärt on under högra revbensbågen och de visade sej då vara GALLAN som var problemet för mej!!!

Hoppas du slipper få de problemet!!

• morula

Kan vara tryckorsakat, om man har en bakåtvinklad livmoder eller hamnar på rygg när man sover så trycker barn-å-livmoder mkt på ett nervplexa som sitter kring bukdelen av stora kroppspulsådern - detta kan ge illamående.( samma ställe gör att man tappar andan eller blir illamående om man får ett slag i magen) ...Jag känner av det om jag inte sover på sidan...

• mmaja

Åh, lider med dig... jag mår också uselt sen nån dryg vecka tillbaka. Trodde att jag höll på att bli magsjuk, men det ger inte med sig... Värst på kvällarna/nätterna men blir mer och mer påtagligt även dagtid. Hemskt! Är i vecka 28 och fasar för att det ska vara så här framöver. Blev av med mitt "tidiga" illamående i v.15 och har mått hur bra som helst sen dess., ja tills nu då.
    Det är väl bara att bita ihop, det är ju inte så långt kvar! Alla tips mottages tacksamt!
    Håll ut!

• SJu2

Jag mådde inte ett dugg illa - fram till v 33 kanske, då var jag konstant sjösjuk i 1-2 v innan det gick över. Tror att bebisen la sig tillrätta på något vis, den tryckte väl mot något tokigt. Det var inte så mycket att göra åt, förutom att äta lite mindre och oftare.

Håller tummarna för att det går över snart för dig också!

• Tulpan78

Jag har också börjat må illa igen. Är nu i 31+0, men illamåendet började för några veckor sedan. Det är iten lika ihållande som förut, men det kommer dagligen.

Svar på tråden Illamående i vecka 30