• Flutterby

Hur snabbt blir ett nytt kylskåp kallt?

Vårat kylskåp sjunger på sista versen, typiskt mitt i sommarvärmen... Hur lång tid tar det för ett nytt kylskåp att bli kallt? Vi vill ju inte behöva slänga allt som finns i gamla kylen. Hade det varit vinter hade det ju bara varit att ställa ut allt i snön.

• Svar på tråden Hur snabbt blir ett nytt kylskåp kallt?
  • Tokstolla

Har ni frys kan ni alltid lägga frysklampar i den nya kylen men runt en 30 min tror jag att man få räkna med- iaf tar vårt kylskåp den tiden när vi städar ut det. =)

• Flutterby
    Tokstolla skrev 2011-07-16 19:17:26 följande:
    Har ni frys kan ni alltid lägga frysklampar i den nya kylen men runt en 30 min tror jag att man få räkna med- iaf tar vårt kylskåp den tiden när vi städar ut det. =)

OK, det var ju inte så länge, tack! Det gamla kylskåpet håller sig väl kallt ett tag efter att man dragit ur kontakten också, så det kanske löser sig.
  • Tokstolla
    Flutterby skrev 2011-07-16 19:27:30 följande:
    OK, det var ju inte så länge, tack! Det gamla kylskåpet håller sig väl kallt ett tag efter att man dragit ur kontakten också, så det kanske löser sig.
    Asså om ert kylskåp fungerar lite fortfarande så kör det på max och se till att alla varorna är så sammanpackade som möjligt och kanske om ni kan att ni kopplar ut det på kvällen då det är lite svalare och ja, allt ni kan komma på för att hålla varorna kalla. =)
Svar på tråden Hur snabbt blir ett nytt kylskåp kallt?