• Jennie1987

Känner någon igen sig?

Jag har PCO och har försökt bli gravid med hjälp av Pergotime och senare Puregon-sprutor, men ingen graviditet.
    Av den sista Puregon omgången, i mars 2011, blev jag mycket överstimulerad, och min gyn vågade då inte fortsätta behandla mig med det. Så mitt nästa alternativ är IVF, när jag blir 25 år, nästa år.

Men i maj fick jag en spontan mens! En alldeles egen! Det har inte hänt på många, många år! Så ni kan ju tro att jag blev chockad :)
    Jag trodde att det hade med överstimuleringen att göra, att min kropp liksom fick en "kick"?
    Men exakt en månad senare, i juni, fick jag ännu en spontan mens! Helt regelbundet :)
    Då började det ju snurra i hjärnan, man får ju upp hoppet lite om att det kanske kan bli en spontan graviditet också?!

Eftersom jag haft två egan mensturationer, regelbundet. Så sitter jag här, på BIM dagen idag, och väntar på min mens. Ännu inget. Men det är konstigt i hela kroppen.
    Värk på de mest konstiga ställen, i handlederna, framsidan av högerlåret, kan knappt ställa mig upp/sätta mig ner. Tog en promenad förut och kunde knappt gå i nerförsbackarna!
    Vet inte om detta kan ha något samband med att mensen kan vara på väg? Kan man få ont i lederna (handlederna) inför mensen?
    Har ju de mer klassiska smärtorna också, i svanken och fram i magen, men inte så mycket i magen. Känns som ett "järnbälte" drar åt i ryggslutet.

Får hemska spänningar i huvudet, det är väl också vanligt inför mensen?

Om någon har erfarenhet, så snälla dela med er! :)
    Det kan ju såklart vara så att jag inte får någon mer spontan mens, de två kanske var mina enda?

Fy vad man grubblar...

• Svar på tråden Känner någon igen sig?
  • JWN

Jag blev inte gravid med hjälp av behandling, pergon 7 kurer, fick remiss till IVF men den behövde vi inte använda för vi blev spontan gravida samma månad som remissen gick till IVF.

Jag gick ner i vikt, åt LCHF och var hos en kinesiolog som masserade bort en ÄL-blockering.

Sedan efter grviditeten kom ÄL igång efter ca 7 månader, när jag slutade amma gick jag över till LCHF kost , gick regelbundet till min kinesiolog för att balansera kroppen och efter 6 månader med ÄL varje månad var vi spontan gravida igen!

• FridaKim

hände mig förra månaden. har aldrig haft en spontan mens innan. denna månaden känner jag dock inte så mycket. lite värk i nedre delan va magen bara. om jag får mens denna månaden med så är det meningen att jag ska ha den i helgen. men tror inte jag får någon tror det bara va ett mirakel förra månaden. :(

går du hos bosse med jennie.

• Cincy

Har en son efter Pergotimebehandling. Första ägglossningen efter förlossningen och slutat amma så blev jag gravid igen, jag som typ aldrig fick ägglossning innan. Nu slutade det i ett MA. Skulle vänta 6 v innan jag började med blödningsstimulerande piller och sen Pergotime igen, men sedär kom en spontan mens efter 4 v så jag körde på Pergotime direkt på den.
    Sen körde vi tre kurer, varav jag blev "överstimulerad" med 3 blåsor ena gången, men ingen graviditet. Nu över sommaren skulle vi skippa Pergo, dels för att sjukhuset inte gör VUL under sommaren och det måste man göra (även om läkare slarvar med det) om man äter Pergotime och dels testa och se om mensen blir regelbunden igen även utan.

Och det blev den och tänka sig nu verkar det sig som att jag är gravid igen.

Svar på tråden Känner någon igen sig?