• Anonym

tecken på otrohet/förälskelse?

Vilka tecken tycker ni att man ska vara uppmärksam på om man misstänker att ens partner är otrogen och/eller förälskad i någon annan?

• Svar på tråden tecken på otrohet/förälskelse?
  • Anonym (tjej)

När det vanliga mönstret bryts. Kanske börjar bry sig om sitt utseende, dvs tränar mer, fixar håret, kläderna, sminket, parfymer, rakar sig osv.

Byter åsikter om saker, engagerar sig i nya saker än tidigare. Tycker att sånt ni gör ofta helt plötsligt är tråkigt, är rastlös, hemlighåller konstiga saker.

• Anonym (eva)

Får konstiga ärenden. kanske lättirriterad. tar med sig mobilen överallt och verkar rädd att lämna den obevakad. får sms konstiga tider och talar inte om vem det är.

• Anonym (eia)

Personen förändras, kanske drar sig undan, verkar leva lite i sin egen värld. Ler i smyg för sig själv. Mer mån om sitt utseende och börjar träna mer, anstränga sig på ett sätt som personen gjorde tidigt i ert förhållande. Nya intressen. Sätter/ändrar lösenord på mail, mobil etc.

• Loka01

försvinner plötsligt, ursäkter, ute ovanligt ofta, jobbar över, smsar mycket/sitter vid datorn mer än vanligt, minskar sms till dej och samtal, fixar sig mer, rakar sig, ffixar håret. svarar ite på samtal, beter sig udda.

• Anonym (tyvärr)

min gubbe va otrogen jag märkte inget, ingen skillnad alls.....

• Anonym (been there)

Vanligt bland otrogna män är att de blir aktiva hemma; städar, fixar, bygger etc för att döva det dåliga samvetet.

Kom ihåg att de flesta otroheter uppdagas pga meddelanden i mail, telefoner eller på fb. Fråga om du får titta i hans/hennes telefon/dator. Eller varför inte fråga rakt ut om det finns en annan?

• Anonym (T)

Håller med ovanstånde om alla förändringar som att dom bryr sig mer om sitt utseende o att dom fixar mer hemma för att döva det dåliga samvetet.
    Fast då mitt ex var otrogen så vart det åt andra hållet. Han la ner mer energi på mig, köpte saker o tog ut mig på olika ställen, sa extra hur mycket han älskade mig, smsade MYCKET mer än vanligt, osv..

• Anonym

Detta med utseendet verkar vara en genomgående trend. Min man har helt plötsligt (sen några månader tillbaka) börjat träna flera gånger i veckan och mycket styrketräning (efter att ha varit ganska slapp de senaste åren). Han har även börjat köpa mer kläder och särskilt tajta t-shirtar. Har sett honom spegla sig i dem flera gånger. Sen så har han skaffat facebook efter att ha varit helt anti tidigare och kollar det flera gånger dagligen, gärna sent på kvällen. Han verkar gladare än vanligt och verkar ibland lite "borta" i tankarna liksom, pratar ibland lite väl mycket om en person. Tror inte han smusslar med mobil och sånt dock, och är inte borta på kvällarna.

Vad tror ni? Är han otrogen? Eller har träffat någon annan som han blivit kär i? Eller är jag bara överdrivet uppmärksam?

• Anonym

Vem är det han pratar extra mycket om?

• logg

Är det inte så att han inte fått uppmärsamheten han förvänta sig få från dig. Dock verkar det inte som att han är otrogen. Inte än iaf.

Svar på tråden tecken på otrohet/förälskelse?