• Tidsadverbial

    BF januari 2012 Linköping

    Finns här några gravida i Linköpingstrakten med BF runt januari 2012 som vill lära känna varandra och träffas och umgås under föräldraledigheten? Jag väntar mitt andra barn och har BF 11 januari. Under min förra mammaledighet var jag väldigt ensam och uttråkad och så vill jag inte ha det nu! Därför tänkte jag ta tag i saken och se om det finns några som vill hänga lite Glad Ni behöver inte ha BF just i januari, men nära i alla fall. Min dotter fyller fyra i oktober, så har ni äldre syskon är det lite extra kul, eftersom barnen då kunde leka ihop Glad Om det finns en sådan här tråd redan, får någon gärna länka till den.

  • Svar på tråden BF januari 2012 Linköping
  • Mamma Jenny01

    Jag bor i Linköping Men fick iof barn 6 Juli, så ett halv år före er. Men kommer ju att vara mammaledig ett år så..Jag är nyinflyttad sedan Dec 2010 så har inte så många vänner här och ingen med en mini. Jag har två större barn en son på 7år och en dotter på 4 år. Vore kul med lite sällskap nu när man ska vara ledig Någon att prata med under barnvagnspromenaden Eller sällis i lekparken där de stora kan leka. 

    Vet att det ska finnas en annan tråd om detta, men hittar den inte :-/ Var längesedan jag skikade in där.

     

  • Tidsadverbial
    Mamma Jenny01 skrev 2011-07-17 13:37:27 följande:
    Jag bor i Linköping Men fick iof barn 6 Juli, så ett halv år före er. Men kommer ju att vara mammaledig ett år så..Jag är nyinflyttad sedan Dec 2010 så har inte så många vänner här och ingen med en mini. Jag har två större barn en son på 7år och en dotter på 4 år. Vore kul med lite sällskap nu när man ska vara ledig Någon att prata med under barnvagnspromenaden Eller sällis i lekparken där de stora kan leka. 

    Vet att det ska finnas en annan tråd om detta, men hittar den inte :-/ Var längesedan jag skikade in där.

     
    Åh, vad kul! Skrattande Inboxar dig.
  • Tidsadverbial

    Verkar inte finnas så många, men jag har inte gett upp hoppet, så jag puffar upp tråden.

  • Lyxmamma

    Hej, jag har BF den 1 jan 2012 och det är mitt andra barn som "bakas i ugnen" just nu Har en dotter som fyller 3 år i slutet av november. Har bott i Linköping sedan 2006 och är 39 år. Vart bor ni andra?

  • happyliving

    Bor också i Linköping, i vecka 9+5. Beräknad till mitten av mars.
    Inga barn sedan tidigare, detta är sjukt spännade! :) 

  • Lyxmamma

    Kul att det är fler som ska ha barn runt samma tid och som bor i krokarna. Alltid lite roligare att ha någon att snacka med som är i samma period och som man kanske kan träffa och ta en fika med ibland under mammaledigheten.

  • Johanna 070

    Hej! Jag har bf den 7 feb, hoppas gärna hon tittar ut lite tidgare men:) Vårt första barn så man har ju rätt dåligt tålamod. Bor i Tannefors.

  • kitty3465

    Oki ja man hoppas ju  att man ska slippa gå över tiden..det är så trist! Vad gör du annars då jobbar du eller är du ledig?

  • nyistan4

    Hej!

    Hoppas få hoppa in i den här tråden! :)
    Väntar första barnet i mitten på januari och ska flytta till Linköping efter årsskiftet. Har familj och några vänner i stan men skulle gärna lära känna blivande mammor också :) Vi letade febrilt efter lägenhet men pga bostadsbristen så får det bli Skäggetorp nu i början, även om det ryktas att området inte är det bästa. Någon som bor där och kan berätta lite om hur det är på riktigt (inte bara rykten). Är Sörgårdsgatan ok?
    Vilken bcv ska man välja i Linköping tro?  Den i närområdet eller någon annan? Man får väl välja?

Svar på tråden BF januari 2012 Linköping