Hur trött var du som gravid?
hur trött var ni som gravida? Jag är i början av graviditeten och jag känner mig totalt orkeslös, vill sova hela tiden.
hur trött var ni som gravida? Jag är i början av graviditeten och jag känner mig totalt orkeslös, vill sova hela tiden.
jag går in i v 39 imorgon men kan säga att tröttheten i början av graviditeten var ett skämt... för min del gick det över runt v 14 ungefär! jag var totalt utpumpad och SÅÅÅÅ trött oavsett hur mycket jag sov. men man får trösta sig med att det oftast går över :))) lycka till!
För mig var tröttheten värst tidigt i graviditeten, ca v.6-v.10. Vissa dar kom jag hem från jobbet, däckade på sängen, min sambo fick tvinga upp mig och få mig att äta middag och sedan fortsatte jag att sova till nästa morgon.
Nu har jag nog ganska normalt sömnbehov så länge jag sover bra på nätterna, men vissa nätter är jobbiga pga värme, ont i fötter, kan inte ligga bekvämt eller nåt och då är jag självklart utslagen dan efter. Är nu i v.29
Oooj... Helt makalöst trött! Man kan aldrig tro eller föreställa sig att det gå att vara så trött. Med första var jag trött fram till v 20 ungefär men nu med andra är jag fortfarande trött, i v 30.
De första tre-fyra månaderna hade jag kunnat bli dödsförklarad, så trött var jag.
är i v 23, och den senaste veckan har ja varit jätta trött, sovit 10 timmar per natt sedan varit upp 1-2 timmar och sedan behövt att sova 2 timmar till på det :P så hoppas de går över snart!
Skönt att jag inte är ensam, då är det alltså normalt.
Ja jag sover också ca 10 tim, men ändå har jag lagt mig för att vila två timmar ytterligare. Men jag känner mig inte mkt piggare för det. Känner mig som världens tråkigaste.
Skönt att jag inte är ensam, då är det alltså normalt.
Ja jag sover också ca 10 tim, men ändå har jag lagt mig för att vila två timmar ytterligare. Men jag känner mig inte mkt piggare för det. Känner mig som världens tråkigaste.
Jag var supertrött fram till v.12, sedan var det lugnt i några veckor fram till v.17-18 någon gång, går in i v.20 imorgon och är fortfarande jättetrött, men inte som de där första veckorna!
fram till v 11 sov jag ett tag varje lunchrast och en sväng när jag kom hem från jobbet (ca 30min/gång) för att orka med och då sov jag även ca 9-10 timmar per natt. Nu (v15) har det blivit lite bättre och jag har inte samma behov av att sova på dagarna men då har jag även semester nu och kan sova 10-11 timmar per natt!!
Kan tillägga att fram till v.12 så var jag så trött att jag fortfarande inte förstår hur man orkar jobba och vara nygravid! Är så glad att jag är student!!!
Går in i ve 10 imorgon och jag är som du, vill bara sova hela tiden, sover flera ggr under dagen och upp o pinkar på nätterna;) Töttheten är förlamande, men det går över lite längre fram:)
Jag var hiskeligt trött i början av graviditeten, fram till vecka 12-15 sådär, men det värsta är att samma trötthet har kommit tillbaka nu i vecka 33+ (är i vecka 35 nu)!
Jag kan inte hålla ögonen öppna ibland, somnar på bussen, på föreläsningar, på jobbet framför datorn...you name it! Huga!
Det är tufft för kroppen att skapa nytt liv...
Fint att det är fler... jag sover o sover o sover.. efter jobbet, på lunchen så fort jag får chansen. Samtidigt är det otroligt frustrerande när jag är van att vara aktiv o nu knappt orkar ta ut hunden.
Galet.. men jag hoppas det ger sig. Är i vecka 13 nu.
Jag var väldigt trött fram till V.12 ungefär. Är nu i V.18 och för ungefär en vcka sedan kom tröttheten tillbaka, rejält! Sover 10 timmar på natten, sen är jag vaken några timmar, sen är det dags att sova i 2-3 timmar igen....konstant trött!
Extremt trött! Sov från 21-11 typ varje natt och 1-2 timmar efter maten runt 17-tiden. Efter vecka 20 blev det bättre dock...