• Anonym (Vad händer?)

Vad gör man när allt känns fel?

Vet snart inte vilket ben jag ska stå på! Allt jag har är en känsla av att något är fel, men jag vet inte vad.
    Har plötsligt insett vilken kort period man lever på jorden och hur lite man faktiskt lämnar efter sig.

Känns som att jag alla år efter gymnasiet har levt för nån annan. Försökat mig själv och mina egna drömmar för det som anses rätt.

Allt jag drömde om när jag va yngre har liksom aldrig blivit av. Jag ville flytta till USA, kanske inte för all framtid, men så länge jag själv ville. Utbilda mig till något som har med djur att göra. Spela och skapa musik. På något sätt lämna något efter mig för världen att se och uppleva. Känna att man betytt något för någon.

Jag älskade min sambo och ville gifta mig, skaffa barn och hus och allt det där men nu känns allt bara fel!

Vad är det som händer med mig? Det skrämmer mig.... 

• Svar på tråden Vad gör man när allt känns fel?
  • Anonym

Jag förstår hur du känner dig. Jag är 21 år och har varit tillsammans med min sambo sen vi båda var 15 år. Vi har en dotter ihop och älskar varandra jätte mycket. Men jag kan bara inte hjälpa att sakna det som kunde ha varit. Vi har varit så instängda i oss och våran relation de senaste 6 åren att jag ibland känner att jag tappat mig själv på vägen. Jag brukade vara glad och positiv, älskade att umgås med folk, festa och ha kul. Leva livet helt enkelt. Men allt det där med mig försvann när jag gick i den här relationen. Och nu ser jag hur alla vänner jag brukade ha postar bilder och dylikt på facebook på alla roliga upptåg de gör, saker som jag har missat under all denna tid. Ibland tror jag att livet hade varit lättare om jag bara hade träffat min sambo några år senare. Jag har precis som du på senaste tiden reflekterat över hur livet bara flyger förbi.

Jag tror att du måste fundera på vad alla dessa känslor egentligen beror på. Kanske är det så att du behöver mer egen tid för att ta upp saker som du brukade älska att göra förut. Du kanske inte direkt bara kan packa ihop och flytta till USA, men du kanske kan börja spela musik igen hemma i Sverige eller liknande. Just nu är det nog viktigt att fokusera på vad du vill, och tro mig det går att göra både i och utanför en relation.

Svar på tråden Vad gör man när allt känns fel?