• tesse66

    hur lång menscyler har ni haft efter op av x?

    Måste bara lätta mitt inre lite... jag fick ett utomkveds och opererades den 6 maj 2011 där ena äggledaren togs bort. Jag fick sen min 1:a mens 13 juni som varade i 5 dgr. Jag o mannen hade 6 (bl.a. ;) den 27/6-3/7, då jag tror att jag ev. hade ägglossning (inga test gjorda). Har nu inte fått mens ännu och det är imorgon dag 35 på menscykeln. Har gjort ett grav.test den 14/7 och ett i dag 17/7. Båda visade negativt :( Har varit supertrött (som vid min första graviditet) så det var därför jag gjorde ett test. Men det verkar samtidigt helt otroligt om det skulle ha tagit sig efter 1:a mens efter operationen... Hoppet är dock det sista som överger en så jag hoppas fortfarande att testena inte stämmer... (Med mitt x plussade jag först i v.6. Hade då även testat 1 vecka innan men då fått neg.)

    Ni som haft utomkveds: Hur långa menscykler har ni haft efter op? Annorlnda än vad ni haft tidigare? Jag har innan op haft en menscykel på ca 33 dgr. 
    Hur lång tid har det tagit för er att bli gravida igen?

    Kram till Er alla som genomgår den här väntan..

  • Svar på tråden hur lång menscyler har ni haft efter op av x?
  • acinna

    Det första jag kan göra är att beklaga att även du råkat ut för X! Tycker ibland att sjukvården borde upplysa mer om att det finns och är vanligare än man tror...

    Jag fick längre menscykel efter min operation för X. (Opererades 17 september 2010). Första ägglossningen efter operationen kom ungefär när jag trodde, liksom första mensen. Men ägglosssningen därefter kom 5 dagar senare än den brukat göra, och vi var helt hundra på att vi missade den! Gick över 9 dagar innan jag började fundera över varför jag var så lättretlig och trött (var i en jobbig period med jobbet, med vår orkester och även stressen över operationen och vårt krig med sjukvården som varade i 5 veckor innan det blev operation). Kunde inte förstå att vi satt med ett nytt plus igen, eftersom jag hela tiden var så inställd på att det skulle inte ta sig förrän efter tredje försöket efter operationen. Nu sitter jag här och har en vecka kvar till bf, och bara längtar efter att Pyret ska komma ut!
    Lycka till! 

  • tesse66

    Vad kul Acinna! Stort grattis! Härligt att höra att det faktiskt inte behöver ta så lång tid som man tror :)

  • tesse66

    ska kanske tillägga att jag gjort båda testen mitt på dagen, inte med morgonurin. Fortf. ingen mens ännu men gissar att den kommer snarast. Inga känningar dock. 

Svar på tråden hur lång menscyler har ni haft efter op av x?