• Omorfia

Nödvändiga tillbehör till en smartphone?

Nu har jag köpt en Samsung Galaxy S2 och undrar lite grejer. För att skydda telefonen mot repor och sånt så har jag förstått att man kan köpa, displayskydd, skal och väskor. Det finns ju miljarder produkter i de kategorierna har jag märkt, så jag vet inte riktigt vad jag ska välja. Vad tycker den samlade expertisen på FL?

• Svar på tråden Nödvändiga tillbehör till en smartphone?
  • bananflugekärlek

Jag älskar mitt fuskläderfodral med lucka + displayskydd till min iphone. Inköpt på Clas Ohlson väldigt billigt men en riktigt livräddare. Finns säkerligen till flera modeller!

• Ramborg

Jag har skyddsfilm samt silikonfodral på min iphone. Funkar bra. Har tappat den rätt många gånger men den är hel.

Köp skyddsfilm på Kjell o Co. Eller nåt. Dom kostar lika mycket för ett tiopack som en enda kostade i telenorbutiken.

• Paka

Ska du ha en sån skyddsfilm på själva skärmen är det egentligen bara två märken som skyddar ordentligt samtidigt som de är riktigt tunna och inte stör för mycket.
    Det är Copter och invisible shield.
    De två är faktiskt egentligen exakt samma plastfilm som säljs av två separata märken. svindyra men överlägset bäst.

Men de flesta smartphones har bra reptåliga skärmar från början, Jag slängde snabbt bort min copterfilm då jag saknade att röra på själva skärmen. Har haft en htc och nu en iphone som ständigt ligger i fickan med nycklar och liknande utan att de blivit minsta repiga.

Jag skulle istället lägga pengarna på en vettig hands free eftersom de medföljande inprincip alltid är kassa!

• Ramborg
    Paka skrev 2011-07-17 21:31:58 följande:
    Ska du ha en sån skyddsfilm på själva skärmen är det egentligen bara två märken som skyddar ordentligt samtidigt som de är riktigt tunna och inte stör för mycket.
    Det är Copter och invisible shield.
    De två är faktiskt egentligen exakt samma plastfilm som säljs av två separata märken. svindyra men överlägset bäst.

Men de flesta smartphones har bra reptåliga skärmar från början, Jag slängde snabbt bort min copterfilm då jag saknade att röra på själva skärmen. Har haft en htc och nu en iphone som ständigt ligger i fickan med nycklar och liknande utan att de blivit minsta repiga.

Jag skulle istället lägga pengarna på en vettig hands free eftersom de medföljande inprincip alltid är kassa!
    Håller med om den medföljande handsfreen, iaf till iphone. Men jag är nöjd med mina billiga plastfilmer från Kjell&Co. Jag saknar inte att röra på skärmen.
    Google Is Your Friend
  • Omorfia

Känns det sämre med en plastfilm över då? Om man har en väska med flip-lock så är ju displayen skyddad, räcker inte det?

Anledningen till att jag velar är för att skyddsfilm kräver att telefonen har varit avstängd i ett dygn innan man applicerar den - har jag hört. Alltså vill jag i så fall sätta på displayskyddet innan jag börjar använda telefonen så att jag inte behöver vara telefonlös i ett dygn senare. Är det fjantigt resonerat?

Sen har jag hittat en del fina silikonskal men då kanske mobilen inte går ned i väskan?

Fan, jag låter som en gammal kärring, men jag försöker iaf hänga med i den tekniska utvecklingen.
  • bananflugekärlek
    Omorfia skrev 2011-07-18 09:53:37 följande:
    Känns det sämre med en plastfilm över då? Om man har en väska med flip-lock så är ju displayen skyddad, räcker inte det?

Anledningen till att jag velar är för att skyddsfilm kräver att telefonen har varit avstängd i ett dygn innan man applicerar den - har jag hört. Alltså vill jag i så fall sätta på displayskyddet innan jag börjar använda telefonen så att jag inte behöver vara telefonlös i ett dygn senare. Är det fjantigt resonerat?

Sen har jag hittat en del fina silikonskal men då kanske mobilen inte går ned i väskan?
    I fodralet jag köpte ingick displayskydd, tror jag gav 169 för allt på Clas Ohlson. Satans billigt och för jävla bra helt enkelt. Och telefonen avstängd ett dygn innan? Nej men var har du hört det?

Jo, liiiiiiiiiiiiiiiiiiite kan jag sakna att toucha själva skärmen, men det är fasen inte stor skillnad och säkerheten först. Jag har INTE råd att ersätta min iPhone men är man rik så kanske det kvittar.
  • Ramborg

Jag har aldrig hört det där om att ha telefonen avstängd. Min funkar ändå och skyddsfilmen fastnade.

• Omorfia

Det kanske var något specialskydd då? Det hade med statisk elektricitet att göra. Ja, ja, då slår jag väl på den ikväll då

Anledningen till att jag gärna har ett flipfodral är att det finns plats för kort i och då kan jag ha allt jag behöver (förutom nycklar då..) i telefonfodralet.

Tack för era svar {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Nödvändiga tillbehör till en smartphone?