• Anonym (hemskt)

Kanske gravid med exet och har nu en ny.

Hej!

Nu var det så här att för några veckor sen hade jag sex med mitt ex som jag inte varit tsms med på ett år, jag och mitt ex var gravid förut men det slutade inte bra. 

Nu kommer ni tycka jag är dum som körde utan skydd men det är eran åsikt.

Jag har varit utan min mens i 19-20 dagar nu och har för en vecka sen gått in i ett förhållande med en underbar person. 

Jag vet att jag måste göra ett test men jag letar efter någon i samma situation att prata med. 

• Svar på tråden Kanske gravid med exet och har nu en ny.
  • Nyfiken gul

ju fortare du testar dig ju fortare kan du bestämma dig för hur och vad du ska göra. Ska du göra abort så tickar ju tiden och ska du behålla det bör du ju berätta det för din nya så snart som möjligt så han i sin tur kan välja hur han vill ha det.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (hemskt)
    Nyfiken gul skrev 2011-07-17 17:28:45 följande:
    ju fortare du testar dig ju fortare kan du bestämma dig för hur och vad du ska göra. Ska du göra abort så tickar ju tiden och ska du behålla det bör du ju berätta det för din nya så snart som möjligt så han i sin tur kan välja hur han vill ha det.
    abort kommer aldrig upp.. ska inte göra det.
    Min pojkvän säger att han tycker jag är konstig för att jag mår illa så mycket, han vet inget än eftersom jag vill testa mig först, kan tillägga att min pojkvän har känt mig i 7 år. 
  • Anonym

du bör ju givetvis berätta för ditt ex att du kanske är gravid. även om det är ditt beslut att behålla det så är det hans barn också.

och om din nya pojkvän menar allvar med dig så stannar han kvar hos dig.

och som ovan frågar - vad är det exakt du väntar på?    

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-17 17:33:23 följande:
    Vad väntar du på?
  • Anonym (hemskt)
    Anonym skrev 2011-07-17 17:33:23 följande:
    Vad väntar du på?
    att det ska bli måndag så apoteket öppnar =)
  • Nyfiken gul
    Anonym (hemskt) skrev 2011-07-17 17:37:02 följande:
    att det ska bli måndag så apoteket öppnar =)

bor du i närheten av en bensinmack, mataffär, stormarknad eller 7-11 så har dom graviditetstester att sälja.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym

Gör ett test lilla vän! Du måste ju få veta hur du ska ställa in dig nu eftersom du inte vill göra abort. Din nya kommer säkert inte vara så förtjust i det eftersom det är ett ytt förhållande men också för att pappan till barnet är ditt ex. Dem har också rätt att få veta om du nu är gravid. Gör dte för din egen skull också, vem vet. Det kanske visar negativt. Även om det nu inte verkar så på grund uatv din mens. Men jag tycker definitivt du borde testa

• Anonym (hemskt)
    Anonym skrev 2011-07-17 17:36:05 följande:

du bör ju givetvis berätta för ditt ex att du kanske är gravid. även om det är ditt beslut att behålla det så är det hans barn också.

och om din nya pojkvän menar allvar med dig så stannar han kvar hos dig.

och som ovan frågar - vad är det exakt du väntar på?    

Ja mitt ex vet om att jag tror jag är det, men han bor i göteborg och jag bor i jämtland så han vill inte ha med barnet att göra om jag är det. 

Jag väntar på att apoteket ska öppna så jag kan skaffa mig ett test, och dom öppnar imorgon. 
  • Anonym (hemskt)
    Nyfiken gul skrev 2011-07-17 17:38:13 följande:
    bor du i närheten av en bensinmack, mataffär, stormarknad eller 7-11 så har dom graviditetstester att sälja.
    jo jag bor i närheten av det. det är bara en mataffär här som har det och dom har stängt nu.
Svar på tråden Kanske gravid med exet och har nu en ny.