• MrsB2011

Ringa billigast från Turkiet?

Vi ska åka till Turkiet en vecka utan dottern,
    hon är 3 år och vi kommer såklart längta ihjäl oss samtidigt som vi vet att hon har det bättre hos min mamma som hon älskar lika mycket som oss.

MEN, vi vill ju såklart kunna ringa en gång om dagen och småprata lite med henne.
    Annars går jag nog sönder :)
    Vi har 3 abonnemang och det kostar ca. 10 kr /minut att ringa tror jag.
    Är det detta priset som vi får ta?
    Eller finns det ett billigare sätt att ringa/kommunicera? Tänkte om man köper till något tillfälligt eller något.

Någon som vet eller ska vi behöva få en räkning på 1000 kr? ^^

• Svar på tråden Ringa billigast från Turkiet?
  • Nina88

Köp telefonkort där nere o ring från automat !! De är definitivt MYCKE billigare !!

• Sapato

Ta med datorn och använd skype. Får ni se dottern också

• MrsB2011
    Nina88 skrev 2011-07-17 18:56:56 följande:
    Köp telefonkort där nere o ring från automat !! De är definitivt MYCKE billigare !!
    är det? då ska vi göra det definitivt! Tack för tipset! :)
    Sapato skrev 2011-07-17 18:58:26 följande:
    Ta med datorn och använd skype. Får ni se dottern också
    vi har en bärbar, men hur gör man med internet? jag kan ingenting om skype och sånt?
    vad kostar detta? :)
  • Sapato

Internet brukar finnas på hotellet och skype är gratis.
    Googla skype

• Luullis

Comviq har ju Amigos, där är det billigt att ringa hem från utlandet. Ni kan köpa ett startpaket och ett Amigos påfyllningskort.
    Annars finns det ett kort som heter Lycamobile, vet att det är billigt att ringa utåt med det, hade det när jag ringde utomlands men det kanske är billigt att ringa hem också.

• mia maria

Tänkte också på Comviq o Amigos.

Annars är det billigt att köpa telefonkort där nere o ringa från vanlig hederlig telefonkiosk!

• AaronElina

dom gånger jag varit i turkiet har jag märkt att det billigaste är att köpa tel kort o ringa till det fasta nätet i sverige o hellst kvällstid   då kan man pratar HUR länge som hellst!!

o tel korten kostar 5lira de är ca 20-25kr 

• MrsB2011

Vi kanske ska köra på den där telefonkiosken ändå ;)

• AaronElina

ja gör det  glöm inte ta bort första 0an bara när du ringer efter landsnr som är 0046 :)

Svar på tråden Ringa billigast från Turkiet?