• Miss Cee

Hur ofta är det rimligt att klippa gräset?

Vi står i begrepp att köpa hus och har lite olika åsikt om det här med gräsklippningen :)
    I min uppväxt har gräset klippts varannan vecka, i min makes värld ska gräset klippas 2ggr/veckan om man inte ska behöva skämmas för grannarna...

Jag tycker att han överdriver hysteriskt och han ser framför sig att vi blir områdets paria som inte sköter vår tomt.
    Därför vill vi nu veta vem av oss som är den "extrema" :)

Rösta på hur ofta DU anser att en gräsmatta ska klippas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-17 21:14
    (Maken vill påtala att han inte alls sa 2ggr/veckan utan 1gång och 2 vid behov.)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta är det rimligt att klippa gräset?
  • Bottis

Jag klipper en gång i veckan när det växer mest, annars varannan vecka.

• IsDimma

En eller två gånger i veckan. Ungefär var 5-6 dag behövs det iaf där jag är uppväxt (mina föräldrar bor i hus men inte jag). Är kvinna btw.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • IsDimma

Iaf när gräset växer som allra mest.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • HäckHäxan

En gång i veckan. Men det gör jag sällan, men jag önskar att jag fick gjort det dock

Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • MarrebarreW

Det beror ju en hel del på vad det är för väder. Är det omväxlande regn och sol så växer gräset rätt fort, så då kan det behövas ca 2 ggr/vecka. Men annars 1 gång/vecka. Och då ä'r vi verkligen inga trädgårds-freak... Men det är också väldigt skönt och avslappnande att klippa gräset! Om man inte har alldeles för stort förstås. Vår gräsmatta tar ca 1 timme med vanlig gräsklippare, en alledeles lagom stund för lite ljudbok eller radio och motion! =)

• Maria A Koberg

Jag tycker man kan klkippa gräset när det har blivit så pass långt att det är dags att klippa... Man ska inte göra saker i onödan. /Lazyass

• Miss Cee
    aldrigmer skrev 2011-07-17 20:58:38 följande:
    Då det behövs. Det alternativet fattas. Då klipper vi gräset.
    JO jag vet det, men det är med avsikt. "När det behövs" är ju lika öppet för individuella tolkningar som "hur långt är ett snöre" så ett sådant svar skulle inte ge oss något svar på vår fråga :)
  • OrdinaryMe

ungefär en gång varannan vecka lite beroende på väder.. är det torrt växer det inte så mycket och behöver inte klippas lika ofta, har det regnat mycket så kan vi behöva klippa två ggr/vecka ibland för att det växer så fasligt fort...

och ibland så glömmer vi bort det helt och inser att det behövs när det ser mer ut som en äng än en gräsmatta Flört

Svar på tråden Hur ofta är det rimligt att klippa gräset?