• Anonym (rädd)

Sertralin...mådde bättre nu sämre

Tog min fjärde tablett idag. Efter att ha mått jättebra i två dagar så drabbades jag av lätt/medelsvår ångest igår och tyvärr har de fortsatt idag. Efter att ha tagit atrax för att mildra ångesten, blev jag helt däckad, eller belv dåsig och fick huvudvärk. Jag VET att det tar några veckor innan effekten visar sig, men började hoppas efter det positiva resultatet i början och det var SÅÅ skönt att må bra.

Tar 50 mg av sertralin bluefish. Någon som har ngt stärkande att komma med så vore jag tacksam.

• Svar på tråden Sertralin...mådde bättre nu sämre
  • Anonym

Jag tycker att det där är en toppen medicin, men jag fick inte ångest. 

Vet du, jag tar en eller ett par neurol (valeriana) också. Det i komb. med 150 g sertralin hargjort susen för mina mörka tankar, till 80% i alla fall.

Mina problem var utbränd och svår PMS.

KBT är också bra. Börja med det.

• Anonym (rädd)

Jag får inte ångest av medicinen, utan det är så att jag tar medicinen mot ångest och efter att ha varit ångestfri i två dagar, så har den kommit tillbaka :/  Hur länge har du ätit sertralin?

• Anonym (skåneadhd)

jag har ätit zoloft nu i ett par månader och det tar ett tag innan ångesten försvinner... 
    jag har fortfarande dagar då jag bara vill gå och lägga mig igen.. men på det hela taget så är jag mycket bättre än vad jag var när jag började 

• Anonym
    Anonym (rädd) skrev 2011-07-17 21:49:18 följande:
    Jag får inte ångest av medicinen, utan det är så att jag tar medicinen mot ångest och efter att ha varit ångestfri i två dagar, så har den kommit tillbaka :/  Hur länge har du ätit sertralin?
    Jag har ätit den mellan barnen och efter sista barnet. Flera år i alla fall. Min stressläkare sade åt mig att äta 3 tabl. Jag höjde en halv i taget. Jag mår dåligt utan den. Med tabletten kan jag vara ganska glad emellanåt. Vill inte bara dö.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-17 21:58:31 följande:
    Jag har ätit den mellan barnen och efter sista barnet. Flera år i alla fall. Min stressläkare sade åt mig att äta 3 tabl. Jag höjde en halv i taget. Jag mår dåligt utan den. Med tabletten kan jag vara ganska glad emellanåt. Vill inte bara dö.
    Inga direkta biverkningar. Lite lättare att få blåmärken. 
Svar på tråden Sertralin...mådde bättre nu sämre