• givinglife

Vilken nattblöja använder ni?

Vår dotter är drygt 2 år, är ganska lång och smal, väger ca 14 kg.
    Vi har problem med blöjorna på natten, de läcker, nu har jag fått byta och tvätta sängkläder 3 av 7 nätter den här veckan och börjar tröttna... De är inte proppfulla utan läcker., oftast när hon legat på mage länge så läcker de upptill, inatt hörde jag hur hon i sömnen tog i och kissade massor, då läckte de på sidan (hon låg på mage då med...).
    Vi har pampers active fit på dagarna, de bara går inte på natten, så vi har kört liberos (steg6)  vilket har fungerat helt utan problem fram tills de gjorde om modellen, nu är det katastrof.

Så jag tänkte vad använder ni, tips om vad vi ska testa nu?

• Svar på tråden Vilken nattblöja använder ni?
  • jagograbbarna

Pampers aktivefit funkar bra på min son. 

• brummagumman

Tycker också Libero har försämrats iom att de gjorde om dem. Sonen vaknar och är blöt i princip varje natt/morgon.

• Super blondinen

Dotter lite över 3år Libero comfort fit i bland med extra ilägg
    Dotter 7år snart 8år sängvvätare använder Libero comfort fit nr 7 ibland med ilägg och han har även tena Pants XS.

• nian74

Vi använder libero up&go och det fungerar bra för oss. 

• clembke

Vi har Libero Up and go strlk 6 till vår son. Han väger väl mellan 13.5-14 kg. (är 2.5 år ca)
    Funkar kanon.
    Använder även samma blöja till lillebror på 16 mån (väger mellan 11-12 kg tror jag), samma strlk. O även där funkar det kanon.
    Testa att gå upp en strlk o se om inte det kan hjälpa. Strlk 5 läckte på lillebror därav testade vi strlk 6 o det har inte läckt nåt.

• Nyfiken gul

om det läcker på sidan kanske ni ska testa en annan storlek?

Barn rör sig väldigt mycket i sömnen och är det så att hon är något smal om rumpan så kanske blöjan bara halkar runt?

Byt ner en storlek och testa ett märke som kanske sitter åt mer om rumpan?

Jg har också märkt att blöjan på min 3-åring sitter bättre still om man har lite tajtare byxor på.  Nu när det är så varmt får han sova i boxerkalsonger med blöja under och då sitter blöjan där den ska.  Så kanske skippa nattlinnen och pösiga byxor och sätt på något tajt?

Själv kör jag med Icas byxblöjor nr 6.              

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Lussekatten87

Jag använder Pampers Up&go dag som natt. Den är väldigt tjock och läcker inte på min flicka som snart fyller 2 år. Hon är knubbig så kanske även därför den sitter så bra på henne utan att läcka.

Annars tycker jag att Huggies passform är ganska smal(vanliga blöjorna) så den kanske ni skall prova? Men den klarar inte lika mycket kiss utan att kännas våt utanpå. 

• Nyfiken gul

kom också ihåg att blöjan inte tar mer vätska än den är anpassad för. Nu i sommarvärme dricker man oftast mer och har barnet druckit extra mycket på dagarna så läcker förstås alla blöjor oavsett modell och storlek.

Se till att dra ner på drickandet före sängdags och kom ihåg också att välling är vätskedrivande precis som saft, bubbelvatten och annat.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • clembke
    Nyfiken gul skrev 2011-07-18 18:14:28 följande:
    kom också ihåg att blöjan inte tar mer vätska än den är anpassad för. Nu i sommarvärme dricker man oftast mer och har barnet druckit extra mycket på dagarna så läcker förstås alla blöjor oavsett modell och storlek.

Se till att dra ner på drickandet före sängdags och kom ihåg också att välling är vätskedrivande precis som saft, bubbelvatten och annat.  
    Fast våra läcker inte mer, Trots att dom dricker bra mkt mer än vanligt.
Svar på tråden Vilken nattblöja använder ni?