ni vana semestrare vi ska bila till england i höst. hur ska man lägga upp det?
Hej alla glada familjelivare!
jag och min sambo ska äntligen bege oss iväg på våran första utlands semester tillsammans med våran lille ettåring. det blir att bila till mina vänner i England där vi har en lägenhet vi får "låna"
Men nu när vi sitter och börjar planera så gogglade jag resrutten på goggle maps och det blev världensäventyr genom både frankrike norge lettland belgien tyskland (inte i denna ordning så klart) och det stod även att man skulle ta tågen med bilen så det var inte mycket att lita på... eller är det enda resvägen?!
FINNS DET HÄR någon van bilare som vet vart man kan hitta kartor eller information om färjor?
vi googlade även detta och då kostade det altså 3000 för en enkel biljett med 1 våningsäng O.o
Dela gäna med er av tips och annat som är bra att tänka på. fördelar och nackdelar med bil ev, flyg
De fördelar vi själva kommit på hitills med bil är:
1. vi kan ta med sonens lite större vagn
2. vi kan ta tid på oss och inte stressa
3. att bila i sig blir som en semester
nackdelar:
1. lång resväg med liten= kan bli väldigt många stopp om sonen är på dåligt humör och möjlig nattkörning om det blir en kinkig dag.
2.man kan köra vilse käpprätt åt helsike med en så pass virrig person som jag, utan nått som hellst lokalsinne eller känsla för geografi.