Två dagar innan mens, gravtest?
Det är ca två dagar tills jag ska ha min mens, är det för tidigt att göra ett gravtest?
Det är ca två dagar tills jag ska ha min mens, är det för tidigt att göra ett gravtest?
kan vara, men det kan ge positivt. har du bara ett test - vänta. har du flera kan du alltid testa. men använd morgonurin, annars är det kört.
Det beror helt på när du hade din äl och hur "snabb" din kropp är. Det finns dom som visar minus bim-2 men ett fint plus på bim (beräknad icke mens -dagen) medans det finns dom som visar plus på bim-5 eller till o med bim - 10... Så det är helt induviduellt!
De flesta testen kan man ta tom fyra dagar innan man ska ha mens men det brukar bli "säkrare" resultat ju närmare mens man kommer. Om det visar negativt idag kan du ändå vara gravíd.
hade sen ÄL (10 dagar innan BIM) och hade världens svagaste plus på BIM -2. Hade jag inte så gärna velat att det skulle vara ett plus hade jag säkert inte ens tittat så noga att jag sett det. På BIM -1 var det fortfarande jättesvagt, men tydligare. Testade med digitalt CB och då var det inget snack om saken! Skönt att slippa tyda plusets vara eller icke vara och få svart på vitt; "gravid" eller "ej gravid".