• Jannie

Hur mycket värktabletter kan man käka???

För två veckor sen blrjade ja få ont i mi visdomstad, åkte in fick pencilin inget hjälpte, drog ut tanden i torsdags...
    nu har ja så ont så ja håller på att dö. jag har ätit allt började med ipren alvedon har diklofenak o panocod...
    panocod e ju som citodon men tog en sån o en alvedon o de hjälpte inte alls, sen nu tar ja dkilofenak o en ipren, men de står att man bara får ta max 3 diklofenak om dagen o de fixar ja inte... jag klarar mig typ i fem timmar sen måste ja ha diklofenak o ipren igen.... va kan hända???
    ska in till tandläkaren tredje gången gillt idag... han får väl spola ännu en gång men fy satan va ont de gjorde....
    idag e ja hemma från jobbet för e helt yr o snurrig av de kan inte äta....
    e helt klart den värsta smärtan ja upplevt i mitt liv.....
    ar även massa bakteriedödande som ja skäljer o smörjer med....

någon som e haj på detta, e de farligt o ta var femte timma????

o nu har ja gjort detta ett tag.... eller e de bättre o ta två panocod då....

mvh jannie

• Svar på tråden Hur mycket värktabletter kan man käka???
  • kluckis

Ta alvedon 4-6ggr på ett dygn typ morgon, lunch, middag och innan kvällsdags
    en alvedon håller bara i ca 6 timmar så du ska självklart ta oftare :)
    Om inte alvedonen gett effekt 30-60min efter så kan du ta en ipren eller diklofenak :) 

• Lena

Överintag av vrktabletter kan ge värk. Be tandläkaren skriva ut något som hjälper istället.

• Places

Jag skulle rekommendera att du kombinerar 1g alvedon med 400 mg ipren var fjärde timme. Brukar ta kål på den mesta smärtan.

• kluckis

Att äta läkemedel regelbundet över hela dygnet gör att du slipper värktopparna och var femte timme kan vara snäppet för långt emellan gångerna eftersom du verkar ha så sjukt ont borde du ta va 3-4timme.
    Vet inte vad du har för styrke på alvedonen? 

• Amazina

Du får absolut inte kombinera Panocod/Citodon med Alvedon!! Då riskerar du att överdosera och pajar levern! De innehåller båda paracetamol!
    Panocod el Citodon är riktigt starka och innehåller Codein. Om du blir yr och snurrig tar du för stor dos, och även om du inte upplever att du blir snurrig ska du inte tex köra bil på dem! De borde dock hjälpa bra mot smärtan.
    Mitt förslag är att du testar igen med enstaka men regelbundet intagna tabletter av Panocod nu när det är som värst. Överdosera inte, då kan du åka på spykalas...

Diclofenac kan öka blödningsbenägenheten och man ska helst inte ta dem precis efter att man dragit ut en tand.
    Den bästa kombinationen sen anser jag är Mefenacid/Ponstan tillsammans med Alvedon men då behöver du ett recept till.

• Lindreas

Men varför petar man i sig värktabletter hej vilt utan att veta hur de fungerar och verkar? Läs Amazonas svar noga, och be tandläkaren om värktabletter som fungerar. Du kan ju paja hela kroppen som du håller på!

• Jannie

mmmm de kan ja....ja vet men pallar inte ha så ont....

sjukvårdsupplysningen sa tt jag kan ta panocod o alvedon för jag frågasatte samma.. men bara man inte tar 8 stycken mer på ett dygn fick jag till svar....
    men de hjälpte inte...

tycker att diklofenac o pren har den bästa effekten men kan jag ta diklofenak var fjärde timme då,, hade ju behövts men de sägsa att man får bara ta två till treom dygnet.....
    ja har diklofenac 50 mg o ipren 400 mg....
    ska till tandläkaren nu höra....

Svar på tråden Hur mycket värktabletter kan man käka???