Hjälp mig Umebor! Var i Umeå ska jag bo?
Jag ska till hösten börja studera vid universitetet i Umeå men har NOLL KOLL på områdena kring Umeå, vilka är bra, vilka väljer man i sista hand, vad väljer man?
Man pratar ju om "X antal kilometer från universitetet" men ligger universitetet verkligen så långt bort? Går det bussar?
Har än så länge fått några napp; kan du hjälpa mig med vilka områden som är bra och prisvärda?
- 1 rum och kök på 41 kvm i Grubbe för 4500 kr. Då inför internet, vatten, el, TV. Det är en bostadsrätt som en privatperson hyr ut. bor själv. Dyrt eller inte? Är det centralt? Hur går det med bussar? Inte möblerad!
- Radhuskällare i västra Ersboda. 3000 kr i månaden med varmvatten, el samt internet. Delar kök och badrum. har dusch i källaren. Dyrt eller inte? hur går bussar? Och så vidare... Möblerad!
- 1 rum (vardagsrum) på 25 kvadrat i Haga. Delar kök och badrum med en annan tjej. 1700 kr, + el (cirka 150 kr/månad) internet (100 kr/månad) så totalt cirka 2000 kr/månad. är dock bara ett kontrakt fram till februari. Sedan flyttar vardagsrumsägaren hem till lägenheten igen. Möblerad!
- Rum på 19 kvadrat med toalett och dusch. 2200 kr. I Ålidhem/carlshem etc. Studentlägenheter. Kök delar andra studenter med mig. Bor 19 st på samma våningsplan. Delvis möblerad.