• Familia

Först positivt och sedan negativt graviditetstest

Jag har BIM idag men började testa med Clearblue graviditetstest för fyra dagar sedan.
    Jag har gjort 3 tester, alla på morgonurin och de har alla visat ett svagt plus. Strecket var ganska smalt och inte så tjockt som kontrollstrecket, men det var blått i färgen.
    Imorse hade jag alltså ett svagt plus och testade sedan med Clearblue digital på eftermiddagen och det var negativt.
    Nu ikväll har jag testat med både Clearblue och Preg och båda var negativa.
    Jag fattar ingenting...
    Borde inte det positiva strecket ha blivit starkare efter 4 dagar?   

• Svar på tråden Först positivt och sedan negativt graviditetstest
  • Jiinii

var strecket bara en smal linje så kan det vara färg så att säga och inte ett positivt resultat

• Familia

Kan det vara så på flera tester i rad?
    Har gjort samma tester tidigare, andra månader, och det har alltid visat ett klart minus.

• MLT

Clearblue digital är mindre känsligt, det visade neg för mig också trots positivt på testlagrets test. Jag skulle tippa på att du är tidigt gravid och därför får neg. på kvällstesten. Vänta ett par dagar och testa igen så tror jag att de kommer vara starkare positiva!

• Lillis2012

Vill inte göra dig besviken för hopp finns ju alltid så länge mens inte kommit!! Men CB är KÄNDA för att ge spökplus och dom blir precis som du beskriver! Smalt istället för lika brett och oftast blått! Frågar man CB ska dessa resultat räknas som negativt! För att det ska vara positivt ska det vara lika brett som kontrollstrecket i vilken styrka som helst bara det är blått! Alltså inte blått i kanten bara! Man kan få FLERA tester i rad som gör lika!

Som sagt så tills mensen kommit finns ju alltid hopp!!

Lycka till!

• Lillis2012

Ska hålla tummarna!!

• Jiinii
    Familia skrev 2011-07-18 20:16:13 följande:
    Kan det vara så på flera tester i rad?
    Har gjort samma tester tidigare, andra månader, och det har alltid visat ett klart minus.
    jag har fått det på cb test flera gånger i rad det finns något serienr dom var från samma serie
  • mamma Linder

cb är skit, fick fyra falska pluss och negativt på billiga stickor
    har du bim idag så kan du göra ett digitalt de kan inte ge falska utslag 

Svar på tråden Först positivt och sedan negativt graviditetstest