• kråkis

Vart kan man äta billig lunch på Djurgården?

Vart kan en barnfamilj äta lunch utan att det kostar flera hundra?
    Är inte kräsna på något sätt men om det finns barnmeny är det ett plus.

Hade tänkt att besöka Junibacken, Vasamuseet & Skansen, och hinna med en lunch på något av ställen eller i närheten. Vart skulle du gå då?

Tack 

• Svar på tråden Vart kan man äta billig lunch på Djurgården?
  • Lavish

Det kan ni inte. Annat än vid kioskerna utanför grönan och skansen där det säljs hamburgare och korv och dyl. Annars tror jag inte ni kommer undan utan att betala flera 100 nej.

• kråkis

Åh f-n, inga ställen som har dagens lunch för runt en hundring?

• golftok

Junibacken har mysig lunch som tex "Karlssons köttbullar" eller "pippis pannkakor" som är jättegoda. Man kan sitta inne eller ute och äta.

• Lavish
    kråkis skrev 2011-07-18 21:52:21 följande:
    Åh f-n, inga ställen som har dagens lunch för runt en hundring?
    Jo om du kan tänka dig att betala 100 kr portion så går det nog. Skansen har sollidenresturangen, tror att en dagens där går på 90 ungefär.  På grönan är det nog bara lite finare snabbmat du får för det.
  • golftok

Fast jag skulle aldrig orka gå på alla dessa tre ställen på en dag. Bara Skansen eller Junibacken tar en dag var i anspråk...

• Eleator

I närheten av bron över till Strandvägen finns ett ställe vid vattnet där jag har lunchat. Rätt säker på att lunchen kostade under 100 kr. 

• Lavish

(jag tolkade TS som att du inte ville betala flera hundra för HELA familjen)

• kråkis

Tack! Inte lätt att vara turist.... Skall kolla närmre på de ställena. Ville bara inte ha ett ställe som tar 149kr för maten, 29 för en läsk och 70 för en barnportion. Men om slutnotan för 2 vuxen och ett barn blir ca 300 så får det vara ok. Missade att precisera hur jag menade ;)

• jesslin

Finns en ställe mellan cirkus och skansen på andra sidan vägen. Ligger brevid en annan resturang.Kommer inte ihåg vad det heter. Men var där innan vi gick på en konsert i vintras. De hade barnmeny och lunch såg jag. Ligger bakom ett staket/grindar. Allt det kommer jag inte ihåg men inte namnet. Inte ett alternativ att köpa tex pastasallad, pannkakor, sugrörsdricka och så och ha i kylväska? Om ni är på skansen lunchtid finns det enklare mat på torget där som korv, hamburgare och våfflor.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • Lavish
    jesslin skrev 2011-07-19 08:54:00 följande:
    Finns en ställe mellan cirkus och skansen på andra sidan vägen. Ligger brevid en annan resturang.Kommer inte ihåg vad det heter. Men var där innan vi gick på en konsert i vintras. De hade barnmeny och lunch såg jag. Ligger bakom ett staket/grindar. Allt det kommer jag inte ihåg men inte namnet. Inte ett alternativ att köpa tex pastasallad, pannkakor, sugrörsdricka och så och ha i kylväska? Om ni är på skansen lunchtid finns det enklare mat på torget där som korv, hamburgare och våfflor.
    Lilla hasselbacken? Ja de har lite lättare typ café mat där, (bakpotatis, sallad, smörgås etc) som visserligen är snordyr som allt på djurgården men säkert under 100 kr portionen ändå.
  • colanappen

Skulle nog spara på krafterna och dela upp utflykterna bara skansen tar en hel dag där finns det flera allternativ för mat som inte behöver bli så dyrt eller ta med matsäck

• jesslin
    Lavish skrev 2011-07-19 10:05:07 följande:
    Lilla hasselbacken? Ja de har lite lättare typ café mat där, (bakpotatis, sallad, smörgås etc) som visserligen är snordyr som allt på djurgården men säkert under 100 kr portionen ändå.
    Ja, det kan det nog vara. Jo, superbilligt kan man ju inte anklaga så många ställen på djurgården att vara.
    Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
Svar på tråden Vart kan man äta billig lunch på Djurgården?