• Anonym (Pappersbrud)

Papper i trosan istället för trosskydd?

Jag tycker att känslan av ett glappande trosskydd eller binda mot musen är hemsk och klibbig! Rinner det så liksom lägger det sig ovanpå trosskyddet/bindan och det känns bara blä.

Istället har jag sedan urminnes tider (jag är 30 nu) rullat ihop toapapper och haft i trosan som skydd. När jag använder binda har jag papper OCKSÅ, för att slippa glappkänslan.

Jag känner mig heludda som har så här och ljuger för min sambo och säger att det är trosskydd, skulle inte våga erkänna att det är papper jag har i trosan.

Inte är jag väl ensam om detta?

• Svar på tråden Papper i trosan istället för trosskydd?
  • Anonym (Sommar)

Blöder det inte igenom?

• Anonym (Pappersbrud)
    Anonym (Sommar) skrev 2011-07-18 22:39:56 följande:
    Blöder det inte igenom?
    Näe, jag har ju binda också, om jag har mens.
  • Anonym

Så har jag också gjort!!! Då byter jag pappert oftare i stället! Känns fräschare! Kanske inte så bra för slemhinnorna, eftersom jag tror att papperet torkar ut mer! Därför har jag minska på det mot för tidigare!

• Javah

En sjuksköterska sa engång till mig att det ökade risken för uvi och svamp eftersom bakterierna trivs så bra i toapappret, men...har du inga problem så varför inte ;)

• Anonym (Pappersbrud)
    Javah skrev 2011-07-18 22:50:26 följande:
    En sjuksköterska sa engång till mig att det ökade risken för uvi och svamp eftersom bakterierna trivs så bra i toapappret, men...har du inga problem så varför inte ;)
    Aldrig haft svamp och hade uvi 1 gång när jag var 15 och en gång när jag var 20.
    Anonym skrev 2011-07-18 22:46:43 följande:
    Så har jag också gjort!!! Då byter jag pappert oftare i stället! Känns fräschare! Kanske inte så bra för slemhinnorna, eftersom jag tror att papperet torkar ut mer! Därför har jag minska på det mot för tidigare!
    Ja, ibland känns det lite torrt på något vis, men jag tror att jag har rätt mycket flytningar för går jag mer sällan än kanske varannan timme är det alltid fuktigt.
  • Anonym (En till!)

Så gör jag med! Eller när jag har mens har jag alltid tampong men till flytningar har jag alltid papper. Jag har aldrig fått några problem av det heller. Trosskydd är värdelösa, det kommer alltid bredvid de hur man än gör så håller mig till papper

• lille Birger

Man kan väl ha både papper och trosskydd?

• Anonym (me to)

Jag har också alltid papper. När jag har mens har jag binda eller tampong, men mot slutet bara papper. Ibland har jag inte ens trosor, utan bara papper som jag liksom klämmer fast längst bak mot skinkorna. Funkar topen och känns fräscht eftersom jag byter ofta.

• Anonym (nyfiken)

Får ni inte tvångstankar om att pappret ska trilla ur trosan om ni har kjol?
    Och hur får ni det att sitta på plats utan att korva sig? 

Svar på tråden Papper i trosan istället för trosskydd?