• Serahjay

Julas ångtvätt 3,5 bar Någon?

Igår köpte jag en ångtvätt från jula. Har haft ögonen på den länge men inte funnits på lagret.
    Men igår fanns den där och jag köpte den direkt!
    Var egentligen sugen på h2o mop x5 men detta var ett billigare alternativ och julas personal sa att dom var bättre. (såklart :P, varför säga något negativt om butiken dom jobbar i?)

Nu undrar jag om det är någon som har en sådan?
    Vad tycker ni om den?
    Är den duglig?

Ska testa den nu.. den håller på att värmas upp. Ska ta 11 min.

Återkommer själv med resultat :)

• Svar på tråden Julas ångtvätt 3,5 bar Någon?
  • puss

vad ska du tvätta med den?

I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Serahjay

Just nu håller jag på med ugnsgallret som en gång var kopparfärgat av allt fett. Det bara rann av.
    Så nu är den silvrig, som ny igen!

Fördel nr 1: Den är lätt att stänga av och sätta på i handtaget. Den sprutar inte för fullt i onödan utan bara när man vill att den ska göra de

Nackdel nr 1: Den låter väldigt högt.

• puss

men vad kan man göra mer mer den? kan man dra av möbler och sånt också?

I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Serahjay

golv fönster kök badrum mattor

Det är de enda jag vet änsålänge...
    tyg och kläder oxå..

Typ stryka och fräscha upp kläder och tyg
    Sänglinnen när de ligger på sängen tex..
    men då ska man ju inte ha full patte på för då kanske de blir "för blött"

• Serahjay

Ugnsgallret blev som nytt! Kökskranen fräschades upp. Lätt att komma åt med borsten där man inte kommer åt annars.
    Det gick minsann att ångstryka min sambos byxor oxå när dom hängde :)

Underbar manick!

• Zargenta
    Serahjay skrev 2011-07-19 08:33:22 följande:
    Ugnsgallret blev som nytt! Kökskranen fräschades upp. Lätt att komma åt med borsten där man inte kommer åt annars.
    Det gick minsann att ångstryka min sambos byxor oxå när dom hängde :)

Underbar manick!
    Jag har spanat lite på den där också, tycker inte det är värt att slänga ut mer än dubbla på en h2O X5 bara för att den är prålig ;)

Däremot så har jag så svårt att se mig själv använda den tillräckligt ofta för att det ska vara värt det öht, vill försöka komma på argument till karln så han går med på att köpa en sån :P
    Liten olycka men älskad och efterlängtad
  • Serahjay
    Zargenta skrev 2011-07-19 08:35:58 följande:
    Jag har spanat lite på den där också, tycker inte det är värt att slänga ut mer än dubbla på en h2O X5 bara för att den är prålig ;)

Däremot så har jag så svårt att se mig själv använda den tillräckligt ofta för att det ska vara värt det öht, vill försöka komma på argument till karln så han går med på att köpa en sån :P
    Haha köp inte den på tvins för julas som kostar 649 är faktiskt värt pengarna. Och jag har bara använt den en timme.
    Än så länge är jag mycket nöjd faktiskt.
    Bara lite besviken på att den inte tog bort kalket från toaletten men hey, det är ju ingen mirakelmaskin direkt :)

Den tar bort smutset som man inte får bort annars ifrån kranar och dylikt. Som sitter i springor osv. Med ångan så rinner det bara av.
    Man descinfiserar (vet i fan hur de stavas o uttalas), alltså alla bakterier o sånt dör.

Jag ska använda den nu när jag flyttar. Både till gamla och nya lägenheten. För att få de så rent som jag vill ha det :D
    Eftersom jag väntar barn så vill jag inte ha någon annans smuts överallt utan endast mitt eget :D
  • Serahjay
    Jessika82 skrev 2011-07-19 09:31:27 följande:
    Har den lilla ångtvätten men funderar på att köpa den större...
    Den gula? Funderade på den oxå men tänkte att den var för liten för min smak. Vill ha stora kraftfulla maskiner!
    JAg rekommenderar den :D Värt pengarna.. och jag har absolut inte mycket pengar alls...
  • Serahjay

man får med en tratt och ett litet mått på 800ml. beroende på tryck osv så kan man använda den i 40 min.

positivt: fönster och speglar blir fina och rena. enkelt utan slabb med vatten.

negativt: Pipen gick av! Måste åka till jula och lämna tillbaka den och få en ny. Ska ge den en chans till.
    Går det sönder igen så tänker jag lämna tillbaka den helt.

• Höstmåne

Alltså, går de att använda på typ bäddmadrasser? Eller möbler? Eller är de bara "tunnare" material när de gäller textiler?
    Var inne på biltema för någon dag sen och fick syn på en och blev lite intresserad.  Skulle vara väldigt skönt att kunna fräscha upp t.ex. soffan utan att behöva ta av och tvätta hela alltet :-P

• Serahjay

Enligt tvins h20 mop så ska det ju gå att köra direkt PÅ sängen. Så jag tror det ska gå :)

Jag ska byta till samma ångtvätt. En ikke söndrig.

Svar på tråden Julas ångtvätt 3,5 bar Någon?