• ewis1

Hotell Svanen eller Billund Kro (Legoland)

Jag har precis bokat en resa till Legoland och valde Hotell Svanen. Har något bott där och var det bra? Jag tänkte först boka Billund Kro men det verkade inte lika fint. Har jag gjort bort mig?
    Hur är det förresten med parkering vid hotell Svanen?

• Svar på tråden Hotell Svanen eller Billund Kro (Legoland)
  • deac

Vi bodde på Hotell Svanen i juni förra året. Det var jättebra och ni kommer inte ångra erat val. Vi hade ett rum (vi var 3 st) i huslänga med egen ingång. Matsal/restaurang var i huvudbyggnaden. Där fanns stor TV, soffgrupper med spel och så hade de lekrum för barnen. På utsidan i anslutning till matsalen fanns studsmatta.

Bilen parkerade vi utanför rummet på torsdagen när vi kom och rörde den inte förrän söndag när vi åkte hem. Det är gångavstånd både till Legoland och Lalandia dit vi gick torsdag lunch när vi kommit fram. 

Fint hotel med god och mycket mat. Stor frukostbuffe´. Ni kommer som sagt nog inte att ångra er.   

• ewis1

Det låter jättebra Glad
    Kostade parkeringen någonting? Var köpte ni biljetterna till Legoland förresten?

• deac

Parkeringen tillhör hotellet och den kostade inget. Vi köpte paketpris och då ingick biljetter till Legoland. Till Lalandia köpte vi vid entre´n. Där inne kan man verkligen tillbringa flera timmar. Speciellt om det är lite dåligt väder.

• ewis1
    Eliva skrev 2011-07-25 18:42:51 följande:
    Kolla gärna mina tips i övrigt för Legoland. Mycket av detta är saker som jag klurat ut mina sista gånger och jag tror/hoppas det är tips du kan uppskatta!
    diminutiv.blogspot.com/2011/07/mina-basta-leg... 
    Oj vilka bra tips Glad. Det här ska jag läsa igenom ett par gånger, tusen tack.
  • Eliva
    ewis1 skrev 2011-07-25 21:04:47 följande:
    Oj vilka bra tips Glad. Det här ska jag läsa igenom ett par gånger, tusen tack.
    Tack! Kom fram till att vi nu samlat på oss en bunt med bra saker att tänka på så jag skrev ihop dom. Hoppas ni får en härlig semester!
Svar på tråden Hotell Svanen eller Billund Kro (Legoland)