Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Mrs Big

IVF - Oftast pojke eller flicka?!

Hejsan

Vi väntar nu vårt första barn via ivf och det slog mig häromdagen om något kön är överrepresenterat när det gäller graviditet efter ivf, färskt eller fryst försök. 

Jag har en del vänner i min omgivning vars barn är frukt av ivf, och där är alla tjejer.

Hmm, vad säger ni där ute som fått era små kottar, vad blev det av ert lilla embryo?!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden IVF - Oftast pojke eller flicka?!
  • Shibby 78

Jag har inte röstat då BF inte varit ännu, men enligt RUL väntar vi en liten tjej. Ska bli kul och se om det stämmer

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Vickan I

Enligt den klinik där vi gått är det en liiiiiiiten högre % pojkar som föds, men knappt skiljbar. Vi fick en pojke (ET), gravid igen (FET) och känner starkt pojke igen, men vet ej säkert ännu.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Mrs Big

Vi ska på RUL i em och hoppas på att få veta könet då, men det vet man ju aldrig.

Alltså kanske en ivf-tjej till, spännande!
    Om det är så att tjejer är överrepresenterade, vad beror det då på?
    Jag vet att killar är det svagare könet, de drabbas oftare av missbildningar mm, kan det vara en anledning, de äggen klarar inte ivf?

Du får gärna klicka i dig ändå! Vi satsar på att det de sagt stämmer, eller hur!

• Momalicious

Inte gjort Ivf men läste en artikel om det och det var lite vanligare med pojkar. Men sen är ju pojkar lite vanligare i vanliga fall också. Artikeln var dock från USA :)

• Mrs Big

Då var vår RUL gjort!
    Allt såg jättebra ut, alla mått var som det skulle och bebis visade sig från sin bästa sida.

Vi hann inte ens fråga om hon kunde se vilket kön det var innan hela härligheten trycktes upp på skärmen!! Det var bara att konstatera, det är en liten pöjk som ska komma till oss!

• Shibby 78
    Mrs Big skrev 2011-07-20 08:21:55 följande:
    Då var vår RUL gjort!
    Allt såg jättebra ut, alla mått var som det skulle och bebis visade sig från sin bästa sida.

Vi hann inte ens fråga om hon kunde se vilket kön det var innan hela härligheten trycktes upp på skärmen!! Det var bara att konstatera, det är en liten pöjk som ska komma till oss!
    Grattis!!

Såg man könet väldigt tydligt? (Sen vi fick veta att vi väntar en tjej så har jag funderat på felmarginalerna vid könsbedömning på UL)
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Mrs Big

Man såg det väldigt tydligt. Hon kunde visa ut vart pung och penis var och min man såg allt på en gång. Annars tycker han att det mest är en grå massa som flyter runt!

• Shibby 78

Ok, för när vi var på UL så var det verkligen ingenting som stack ut någonstans och det såg verkligen ut som en tjej så då borde det vara det då  
    Jag vågar nog inte köpa för mycket rosa innan hon är ute iaf.

• IVFmamma

Färskförsök -flicka

Frysförsök-Flicka

Spontant gravidi v.12- kanske pojke denna gång då    

• Nana123

Jag ska också göra IVF nu, undra va man får, hur vet man känner man på sig, ir spelar det roll killen om han har slöa spermier ?

Svar på tråden IVF - Oftast pojke eller flicka?!