• Anonym (blä)

Vårta strax utanför analen...

För 5 veckor sedan kom den en sådan där vit underhudsfinne ca 1 cm från analen på mig. Den var stor som en ärta, gjorde ont, kliade men försvann. Kvar nu är nått som man kan kalla vårta. Det gör inte ont men käns lite knottrigt på utsidan. Den har blivit mindre. Skrapar man lite lätt på toppen så kommer en minimal droppe blod. Jag har sen innan knipsat hemorrojder med sådana gummiband och denna är inte en sådan.

Hittade en bild när jag googlade som jag nästan kan jämföra med det jag har. Mitt sitter lite mer närmare. http://drugster.info/img/ail/1179_1186_1.jpg och är kanske lite lite större.

Min läkare kommer tillbaka den 10/8 då jag fått en tid men är lite orolig. Skulle inte googlat för nu har alla cancerspöken vaknat till liv, jag har skit ont i magen och går bara o tänker på detta

• Svar på tråden Vårta strax utanför analen...
  • Anonym (blä)

Jag har bara varit med min partner, vi är gifta sen 11 år tillbaka. Är det nått som kunnat finnas hos han från början utan att ha blomstrat upp?

Kort efter detta fick jag för första gången svamp i underlivet också vilket jag fått behandlig för och blivit helt bra.

• And3RZsoN

Ja kondylom kan ligga latent i kroppen sök på det på Google så hittar du mer information om det, men det behöver ju inte vara det.

• Anonym (blä)

Det är lite jobbigt att det är semestertider. Jag känner mig trygg med den läkaren som knipsade mina hemorrojder så jag väntar till hon kommer tillbaka.
    Hoppas att det inte är nått farligt. Måste sluta googla för jag blir helt tokig

• Anonym (skäms)

hjälp nu blev jag rädd.  skulle aldrig kollat bilden.
    Jag har med en liknande. eller hade men  typ precis vid analen.
    Jag funderade på om det var hemorrojder  (har skapat en tråd nylig)
    vadå tänk om de är kondylom.
    kan man ha de inuti typ?
    Menar jag har haft problem med urinrören med (uvi misstanke)
    Kan man inte köpa något test  som visar om de är kondylom eller ej

• Anonym (blä)

Jag har bara varit med min man så viruset måste han varit bärare av. Jag har själv gbs som upptäckts under min senaste graviditet 2010.
    Konstigt att jag inte blivit smittad tidigare eller att han själv aldrig under alla dessa år haft besvär.

Brukar man vid kondylom bara ha en sådan vårta eller kommer det fler? Jag har bara en just nu.

Svampen jag haft i underlivet är botad så där kliar det inte mer.

Detta började som jag skrev innan som en inflamerad underhudsfinne. Kunde knapt torka mig efter jag gjort nr2. När detta la sig så blev det som hudrester som verkar ha svårt att växa igen. Käns som att när dom håller på o växer igen så spricker den på nytt och så är karusellen igång.

Tar dom prover så man får ett svar om det är kondylom? Vad gör dom åt det?

• Anonym

Kondylom gissar jag med. Kniper bort med bedövningssalva på yttre delar. Skrapas inre. Nej ingen medicin finns. Det är som vårtor.

• And3RZsoN

Det låter faktist som kondylom för dom spricker och blir såriga när dom "läker ut" om dom ens gör det, det kan komma en men det kan
    Även komma fler, gyn brukar kunna se direkt om det är kondylom eller inte, det finns olika sätt att behandla på, salva är ett utav dem, kan tänka mig att det har med hur stora problem man har med dom.

• Anonym (blä)

Har varit hos läkaren. Det är i en böld jag haft som nu håller på o läker själv. Rätt skönt o ha det gjort. Vi ska ha telefontid om 2 månader ifall det inte försvunnit helt.

Hon undersökte mig i hela tarmen, jag har hemorrojder som kommit tillbaka. Har dock inga besvär så dom låter vi vara.

Svar på tråden Vårta strax utanför analen...