• Anonym (Ewa)

    Fått in rumpbakterier i slidan...?

    Tror jag fått in lite fel bakterier i underlivet, fått lite missfärgade flytningar... har köpt svampdödande medel på apoteket men det har inte blivit bättre på några dagar. Började med 2 nätter lactal balans innan jag tog suppen.

    Det är inget extremt men ett klart tecken på att det inte riktigt är som det ska...

    Några andra tips?

  • Svar på tråden Fått in rumpbakterier i slidan...?
  • Anonym (gyn)
    Anonym (Ewa) skrev 2011-07-19 11:00:37 följande:
    Tror jag fått in lite fel bakterier i underlivet, fått lite missfärgade flytningar... har köpt svampdödande medel på apoteket men det har inte blivit bättre på några dagar. Började med 2 nätter lactal balans innan jag tog suppen.

    Det är inget extremt men ett klart tecken på att det inte riktigt är som det ska...

    Några andra tips?
    Svampdödande medel hjälper inte mot bakterier, 2 helt olika domän. Du kanske behöver antibiotika, kan vara urinvägsinfektion, könssjukdom, någon annan infektion. SÖK UPP EN GYNEKOLOG!!!!!
  • Anonym (........)
    Anonym skrev 2011-07-19 11:05:06 följande:
    Suppen?? Suppositorier har man ju i ändtarmen!
    Nej, har man svamp finns det supp till slidan också...
  • Anonym (Besserwissern)

    Fast då heter det inte supp utan vagitorier. ;)

  • Anonym (........)
    Anonym (Besserwissern) skrev 2011-07-19 11:10:58 följande:
    Fast då heter det inte supp utan vagitorier. ;)
    Jaja, kanske det men det är samma sak ändå..
  • Anonym
    Anonym (........) skrev 2011-07-19 11:07:07 följande:
    Nej, har man svamp finns det supp till slidan också...
    Men då kallas den inte supp (suppositorium), utan vaginalpiller. Suppar är bara till för ändtarmen, så det så! Glad
  • Anonym (........)
    Anonym skrev 2011-07-19 11:18:10 följande:
    Men då kallas den inte supp (suppositorium), utan vaginalpiller. Suppar är bara till för ändtarmen, så det så! Glad
    Jaja, sak samma.. Föra upp någonstans som föra upp någonstans..
  • Anonym
    Anonym (........) skrev 2011-07-19 11:19:26 följande:
    Jaja, sak samma.. Föra upp någonstans som föra upp någonstans..
    Inte alls "sak samma"! Stor risk att man i teorin kan föra upp fel. Läser du suppositorier på förpackningen, då är det till ändtarmen. Vagitorier för slidan. Varför blir du så irriterad över att vi säger att du haft fel?
  • Anonym (........)
    Anonym skrev 2011-07-19 11:22:02 följande:
    Inte alls "sak samma"! Stor risk att man i teorin kan föra upp fel. Läser du suppositorier på förpackningen, då är det till ändtarmen. Vagitorier för slidan. Varför blir du så irriterad över att vi säger att du haft fel?
    Jag är inte irriterad, så läs inte in något i mitt svar för att jag tycker ni är tramsiga :D
  • Anonym (gyn)

    vad spelar det för roll vad det är? TS måste boka en tid hos en gynekolog.

Svar på tråden Fått in rumpbakterier i slidan...?