• MammaBrink

EFTERLYSNING!!! Hemmagjorda skötbord??

Vi funderar på att bygga nåt eget skötbord, gärna att hänga på väggen i badrummet. Tycker att dom som finns o köpa är alldeles för dyra o inte så snygga heller.
    Tänkte om någon gjort det o kanske har lite bilder eller tips!

//Johanna

• Svar på tråden EFTERLYSNING!!! Hemmagjorda skötbord??
  • MammaBrink

ingen?? Kanske inte så här dax...

• Hallonbåten

Jag gjorde ett skötbord av en bit bänkskiva som blev över när vi renoverade köket. Använde ett tvättställskåp från ikea (för att matcha resten av badrumsmöblerna) och fixade till skivan lite och monterade den där handfatet egentligen skulle suttit på skåpet. Blev faktiskt skitbra!

• Engeln

Vi använde ett skrivbord som bara stod å damma.
    Lyfte upp en skåphurts och en lådhurts på vardera sidan. Det måste jag säga var en drömlösning
    Hon hade ju väggen bakom huvet så hon kom ingenstans.
    + att i lådor fanns kläder och i skåp fanns blöjor, tvättlappar mm.
    Men nu har man kanske inte har utrymme at ha det så.
    Nu är jag gravid igen så nu ligger plastdynan på sängen bara å det går bra det oxo.

• en glad

Vi vek ihop en tjock frottehandduk och hade på bänken i badrummet. Aldrig ägt ett skötbord!

• MammaBrink

Tack! mera tips o gärna bilder!!!

• Juliettans

Jag har ett tips för er som e trångbodda! Är själv textil utbildad o vill självkart alltid tänka ut nya lösningar. Eftersom risken e stor att bäbisen rullar ner på golvet om man bara lägger en filt lr likanande på sängen så vore det inte allt för svårt att få madrass bitar tillskurna (kan man göra ex. i väskaffärer). Gör en tunn avlång bit till att ha under. 3st trekantiga för huvud, och kanter, ev 4 st för att vara på den säkra sidan så att den lilla inte åker neråt heller. Klä in allt i tunn galon/plast lr liknande. Tar man tyg så gör det avtagbart så att det går o tvätta. Denna variand går ju att lägga på säng/bord lr direkt på golvet.
    Om man nu vill göra det ännu enklare så lägg den lilla på en filt på sängen, och rulla ihop handukar lr likanande omkring, så att hon/han ligger stabilt. Tänk alltid på fallrisken vid skötbord.

• sephrenia84

jag har lkagt en sån skötbädd med kanter på tvättmaskinen=) funkar kanon..

• kulapåmagen

vi ska bygga in våran tvättmaskin.. har ett litet badrum så får inte plats me ngt skötbord.. så vi ska ta tre skivor å bygga in tvättmaskinen me.. en skiva på vardera sida om m,askinen å en ovanpå.. som kommer ligga en 2 dm ovanför maskinen så man kan ha en sköt bädd där å byta samtidigt som maskinen är igång...

• Linastrumpan

Jag har snickrat ett som är fäst i en hylla ovanför tvättmaskinen. Går att fälla upp när man inte använder det. Jag har en så smal tvättmaskin att det inte funkar att ha bebis bara på den. Har bilder i mitt galleri på skötbordet om du vill kika.

• Engeln

Uscha va fina dina Nalle Puh figurer va som du stickat.....
    Sucka...

• Linastrumpan

Engeln: antar att det var mina Nalle Puh, så jag får väl säga TACK! Det var inte lätt, men kul Det finns en Tigger också om jag nu skulle få tråkigt......

• Engeln

Jo det var du, jag avis på dina kunskaper.... sucka igen.

Svar på tråden EFTERLYSNING!!! Hemmagjorda skötbord??