• Paisley

Vilken typ är du? (Myers Briggs personlighetstest) Ta quizzet här!

http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes1.htm

Ta testet här. Det är på engelska (finns svenska versioner som inte är lika rättvisande). Vad blev ni för något?

Kommer avslöja vad jag själv blev senare i tråden...   
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken typ är du? (Myers Briggs personlighetstest) Ta quizzet här!
  • Enhelia

Har gjort detta test hos psykolog och fick då en annan typ. Säger en del om hur förenklat och komprimerat detta webtest är

• Paisley

För mej stämde det precis, har gjort samma för 10 år sen med samma resultat trots att jag har förändrats väldigt mycket genom erfarenheter. Kan du inte testa och se om du får samma resultat på det här onlinetestet då? Skulle vara kul och veta om det blir samma..

• Argo

Hahaha! Vilka minnen!

En historia lite off-topic:

För några år sedan fick företaget idéen att alla anställda "frivilligt" skulle genomgå personlighetstester för att vi skulle kunna organisera oss så effektivt som möjligt.

Bluff och båg som det är, valde jag att utnyttja "frivilligheten" och stå över. Med hänvisning just tilla t det är bluff och båg. Efter ett halvårs tjat från chefen, och inför löneförhandlingarna, gick jag ändå med på att delta i ett uppsamlingsheat för de sista.

Seriöst som f*n!

Thomas PPA var testet.

Jag valde att fylla i svaren på flervalsfrågorna i mönster, ungefär som en broderianvisning. Från höger till vänster och tillbaka igen, allt eftersom jag vandrade nedför raderna. Jag var klar på kanske 10 minuter och lämnade in för rättning.

När det analyserade resultatet kom tillbaka kom chefen in på rummet: "Där ser du ju Argo, resultatet från ditt test stämmer ju bra in på din personlighet! Varför sa du att det inte fungerade?"

Skrattande

*jag har än idag inte avslöjat hur det egentligen gick till*

• Paisley

Haha jo det var ju verkligen off-topic :) Det är skillnad på de här företagstesten, de känns krångliga och samma sak upprepas. Har gjort nåt liknande där man aldrig tror att det ska ta slut. MBTI testet finns det mycket forskning om. Detta är inte oseriöst.

Tack för din inflikning, kan vi fortsättningsvis hålla oss till ämnet? 

• MadHatter

ENFJ men den beskrivning som jag läste kändes inte så träffande, så jag kanske tolkade vissa frågor fel.

• Inima

INTJ.

Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever.
  • Inima
    Inima skrev 2011-07-19 16:01:48 följande:
    INTJ.
    slightly expressed introvert moderately expressed intuitive personality moderately expressed thinking personality very expressed judging personality
    Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever.
  • Paisley

Okej det går lite lättare om man tänker på en liknande situation som man varit i nyligen. Då är det lättare att förstå frågeställningen annars kan det vara lite knepigt.

• tahira

ESTJ

moderately expressed extravert slightly expressed sensing personality moderately expressed thinking personality moderately expressed judging personality
  • Bedhead

Jag är enligt testet än dömande person. Absolut inte sant. Jag dömer ingen. Utom Sverigedemokrater. Och idioter. Och några folkpartister.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
Svar på tråden Vilken typ är du? (Myers Briggs personlighetstest) Ta quizzet här!