• Anonym

handelsbanken tummen ner för dem..

Har precis bytat från swedbank till handelsbanken. Är inte nöjd med den nya banken, jag har inga stora inkomster och inga direkta besparingar. När jag kommer in på banken tittar de så konstigt på mig, som om "vad gör du här, du har ju inga pengar". Känner mig helt mindervärdig i deras ögon. Dessutom har mitt konto blivit övertrasserat två gånger, trots att jag alltid går in på banken och tar ut det som finns där. Har alltså inget kort eller annat. De svarar inte på varför det blivit så heller.. Tycker att det är rätt skumt.. Överrtraserat med 45 öre sist.. Fattar inte hur det kan bli så. Knepigt, inga stora problem men iaf. Anledningen till att jag bytade till handelsbanken är för att den banken ligger nära där jag bor.

• Svar på tråden handelsbanken tummen ner för dem..
  • Susanne905

Du upplever att de tittar konstigt på dig, tror inte att de tittar annorlunda på dig än vad de gör på någon annan kund som kommer in, vad gäller övertrassering så får du fråga dem nästa gång du är inne...

• Anonym
    Susanne905 skrev 2011-07-19 17:21:38 följande:
    Du upplever att de tittar konstigt på dig, tror inte att de tittar annorlunda på dig än vad de gör på någon annan kund som kommer in, vad gäller övertrassering så får du fråga dem nästa gång du är inne...
    här där vi bor är denna bank avsedd mest för kunder med pengar, som kommer inte och snackar om alla sina affärer. Men du har rätt, kanske bara jag som tror. Och jag kan ju faktiskt struna i det, men lite mer förvånad/orolig över hur kontot kan bli övertrasserat när man bara tar ut dem pengarna som finns där kontant och inte handlar med kort..
  • Susanne905

Skaffa internetbank så ser du saldo och alla andra uppgifter hemma, hur smidigt som helst.

• Anonym
    Susanne905 skrev 2011-07-19 17:23:42 följande:
    Skaffa internetbank så ser du saldo och alla andra uppgifter hemma, hur smidigt som helst.
    ok tack för tipset, ska jag göra :)
  • Susanne905

Har själv både Handelsbanken och SEB och båda funkar bra via nätet.

• Anonym

Vi har handelsbanken som bank, sk personlig bankman som är mycket hjälpsam.
    När vi bodde utomlands var det bara att ringa när vi behövde hjälp.

• Anonym

Handelsbanken är känd för att vara en "lite finare bank". 

• Anonym (inte)
    Anonym skrev 2011-07-19 19:24:44 följande:
    Handelsbanken är känd för att vara en "lite finare bank". 

Jaså, känd hur då? Har aldrig hört talas om det.

Jag har haft SHB i 30 år och är vanlig löntagare utan några större besparingar. Ingen som tittat konstigt på mig i alla fall.

SHB är i stort sett den enda banken som klarat sig utan stora kundförluster i de två bankkriserna som varit de senaste åren.     
  • EnSvårOchJobbigGrej

Bytte från Swedbank till Handelsbanken för några år sen av precis samma orsak. Har trivts bra på Handelsbanken. Har det inte särskilt fett men dom har hjälpt mig fint när jag behövt det. I den här stan är det snarare Swedbank som har rykten om sig att vara sämst på kundvård.

• Malajen1970

Har själv Handelsbanken så jag är nöjd och har inte några problem. Inte ens mitt ex som knappt hade någon inkomst fick konto utan problem. Kan inte uppleva att de är en "finare" bank som swedbank i mina ögon. dessutom så betalar jag varken kort eller internet bank avgifter eller.

• Anonym (nöjd)

Jag älskar Handelsbanken. De har gett mig bolån 2 gånger när jag blivit nekad av andra banker, första gången som egen företagare och andra gången som sjukpensionär . Och då hade jag inga andra affärer hos dem annat än bolån. Nordea däremot hade jag varit kund hos i 25 år och haft sparande, fonder mm men de nekade mig bolån ändå trots att det var en liten summa och lägenheten var värd mycket mer. Så nu har jag flyttat alla mina affärer till Handelsbanken och är hur nöjd som helst.

• Nalliwer

Har fått ett extremt gott intryck av handelsbanken och är på väg över till dem efter att varit kund i swedbank hela mitt liv. Alltid upplevt swedbank som krånglig och svåra att ha att göra med. Vill man ngt så får man ligga på som bara den för att få tag på någon som behagar stå till tjänst.

Nu när var på jakt efter lån till bostad så rynkade swedbank på näsan eftersom jag inte har en hel hög med pengar att lägga in själv. Var helt uteslutet med ett blankolån fick jag reda på efter att efter tre dagars aktivt ringande fått tag på min handläggare.

Så, ringde handlebanken istället eftersom jag har kompisar som varit mkt nöjda med dem. Och så smidigt har jag aldrig varig med om att ngt funkat. Bokade ett möte och hade lån och allt beviljat när jag gick därifrån. Hade dessutom barne med mig till mötet och då fick den äldsta låna en dator på kontoret och spela på medans den andra fick personlig guidning på banken av en av tjejerna som jobbade där. Det kallar jag service.

Kan tillägga att jag är helt vanligt kommunalanställd utan någon förmögenhet. Men, det handelsbanken tycks fatta är att jag kan bli en långvarig kund med mycket affärer framöver coh därför värd att investera lite engagemang i medans swedbank försöker sälja in nåt jävla pluspaket för att man överhuvud taget ska få besvära dem.

Svar på tråden handelsbanken tummen ner för dem..