• plastkotte

Libero Swimpants, hur funkar det? hur länge kan dem ha dem?!

Vi ska på semester nästa söndag, i 10 dagar. Vi bor inte i Sverige, men min mamma som bor i sverige kommer köpa libero swimpants åt vår dotter som är 7,5 månader.

Nu funderar jag lite på hur det här funkar egentligen? För det står ju att det är engångsblöjor,
    men när behöver man byta dem? Har inte möjlighet att köpa dem själv så vet inte hur dem funkar eller ser ut. Har läst runt lite här på FL och det verkar ju som att dom ska vara liknande badbyxor och inte suga upp så mycket vatten.

Men alltså behöver man byta dem varje gång hon badat? För isåfall kommer det ju gå åt säkert 3-4 stycken på bara en dag, och det är tydligen bara 6 stycken i ett paket.

Eller kan man använda dem så länge hon inte bajsat? Och så byter man bara när hon bajsat i en? Eller när dagen är slut. Förstår ni hur jag menar?

För jag tänker att är dem liknande vanliga badbyxor så kan man ju bara ta av dem och skölja ur och låta dem torka och återanvända precis som vanliga badkläder? Men endast använda dem igen under en dag alltså, och använda en ny dagen efter.

Hur gör ni? Vi kommer köpa badbyxor åt henne också, men vill gärna veta hur länge ett paket swimpants egentligen räcker.

• Svar på tråden Libero Swimpants, hur funkar det? hur länge kan dem ha dem?!
  • viseversa

man kan använda dom så länge hon inte bajsat. Man kan nog ta av dom emellan också om man vill. Men det är knöligt att få på dom igen när dom är blöta. Tror nästan vanliga badbyxor är bättre faktiskt. 

• plastkotte
    viseversa skrev 2011-07-19 17:36:36 följande:
    man kan använda dom så länge hon inte bajsat. Man kan nog ta av dom emellan också om man vill. Men det är knöligt att få på dom igen när dom är blöta. Tror nästan vanliga badbyxor är bättre faktiskt. 
    aha så dom torkar inte som vanliga badkläder? alltså kan man inte lägga dem i solen och låta dem torka och sen ta på dem? eller funkar det inte så?

vi kommer använda vanliga badbyxor också, men ville gärna pröva badblöjorna först :) men det låter ju bra att hon kan använda dem igen så länge hon inte bajsat i dem.

är dom tjocka som vanliga blöjor? eller hur är materialet egentligen?

tack för svart förresten :) 
  • viseversa
    plastkotte skrev 2011-07-19 17:40:27 följande:
    aha så dom torkar inte som vanliga badkläder? alltså kan man inte lägga dem i solen och låta dem torka och sen ta på dem? eller funkar det inte så?

vi kommer använda vanliga badbyxor också, men ville gärna pröva badblöjorna först :) men det låter ju bra att hon kan använda dem igen så länge hon inte bajsat i dem.

är dom tjocka som vanliga blöjor? eller hur är materialet egentligen?

tack för svart förresten :) 
    Jo det kan man säkert. men dom torkar absolut inte lika snabbt. och enligt mig är det fullständigt onödigt och inge vidare för miljön heller när det finns vanliga badbyxor för bebisar som håller bajset inne och som dessutom kan tvättas och användas om och om igen!

Svar på tråden Libero Swimpants, hur funkar det? hur länge kan dem ha dem?!