• Äldre 19 Jul 19:16
    7489 visningar
    12 svar
    12
    7489

    Auktoriserad översättare svenska-engelska

    Hej,

    Nu är det dags att översätta några intyg och det måste ske av en auktoriserad översättare med stämpel. Nån som vet någon bra som har sommaröppet?

    De jag ringt till svarar inte så jag antar att det är semestertider....

    {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Auktoriserad översättare svenska-engelska
  • Chimam­anda
    Äldre 19 Jul 21:05
    #1

    Nu vet jag ju inte vilka du har ringt, men har du försökt med Roger Tanner?

  • Äldre 19 Jul 23:50
    #2

    Prova Chris Prophert eller Roger Tanner. Jag hade bråttom att få tag på en översättare som kunde sätta igång omgående så jag meljade alla jag hittade på listan vilket var 54 st. Fick svar från förvånansvärt många väldigt snabbt. Dom flesta hade inte tid på en gång eller så hade dom semester. Men de jag fick svar ifrån var alla dyrare än Roger Tanner och Chris Prophert som tar 1 kr ordet. Eftersom ingen av dem kunde just då så anlitade jag Rebecka Charan. Hon tar 1,50 ordet.

  • Eva 937
    Äldre 20 Jul 19:47
    #3

    Gå in på kammarkollegiet. Där har du en hel radda att ringa till och då kan du ta den med bästa pris dessutom! www.kammarkollegiet.se/sok/oversattare

  • vian12
    Äldre 20 Jul 23:04
    #4

    Roger Tanner är en väldigt duktig, prisvärd och pålitlig auktoriserad översättare. Vi har använt oss av hans tjänster under flera år nu och är jättenöjda! 

  • Äldre 21 Jul 21:14
    #5

    Tack för era tips!

    Tyvärr var Roger Tanner på långsemester....Rynkar på näsan

    Jag fick tag på en annan auktoriserad översättare  - en riktigt surgubbe..... {#emotions_dlg.djavulsk}

    Jag frågade vad det kostade och han svarade irriterat: 2,50 per ord. Då frågade jag om det ingår moms i det priset. Då sa han ännu surare - jag sa ju att det kostar 2,50 per ord! Jag kan inte uttrycka mig enklare än så!

    Snacka om att bli behandlad som en fullkomlig idiot!! Hade jag haft valmöjlighet hade jag naturligtvis aldrig anlitat  "Mr Dyr Surgubbe", men jag får inte tag på någon annan nu på sommaren så det är bara att "bita i det sura äpplet" och hoppas han gör ett bra och snabbt jobb iallafall.

    Men både sur och dyr var han!

    {#emotions_dlg.flower}

  • Eva 937
    Äldre 22 Jul 10:25
    #6

    www.kammarkollegiet.se/sok/oversattare/response/3596

    Kolla med Perry se länk. Han var så helt super duktig och vänlig och bra i pris när det kom till adoptionshandlingar.

  • Äldre 22 Jul 13:26
    #7
    koalabjörn skrev 2011-07-21 21:14:03 följande:
    Tack för era tips!

    Tyvärr var Roger Tanner på långsemester....Rynkar på näsan

    Jag fick tag på en annan auktoriserad översättare  - en riktigt surgubbe..... {#emotions_dlg.djavulsk}

    Jag frågade vad det kostade och han svarade irriterat: 2,50 per ord. Då frågade jag om det ingår moms i det priset. Då sa han ännu surare - jag sa ju att det kostar 2,50 per ord! Jag kan inte uttrycka mig enklare än så!

    Snacka om att bli behandlad som en fullkomlig idiot!! Hade jag haft valmöjlighet hade jag naturligtvis aldrig anlitat  "Mr Dyr Surgubbe", men jag får inte tag på någon annan nu på sommaren så det är bara att "bita i det sura äpplet" och hoppas han gör ett bra och snabbt jobb iallafall.

    Men både sur och dyr var han!

    {#emotions_dlg.flower}
    Åhhh, vilket kundfokus!!! Sicket surkart!!! Usch och fy!!! Ja man får verkligen hoppas att han gör ett bra jobb åtminstone...
  • Äldre 2 Aug 21:21
    #8

    Det fick bli Rebecka Charan, auktoriserad translator.

    Snabbt, enkelt, fakturerat. Kostade 1,60 per ord (plus moms) vilket blev drygt 400 kr för en sida (läkarintyg).

    Guld i mun

  • Äldre 4 Aug 00:40
    #9
    koalabjörn skrev 2011-08-02 21:21:55 följande:
    Det fick bli Rebecka Charan, auktoriserad translator.

    Snabbt, enkelt, fakturerat. Kostade 1,60 per ord (plus moms) vilket blev drygt 400 kr för en sida (läkarintyg).

    Guld i mun
    Skumt! Jag betalade ju 1,50 per ord (inkl. moms).
  • Äldre 4 Aug 00:44
    #10
    Smulan1973 skrev 2011-08-04 00:40:39 följande:
    Skumt! Jag betalade ju 1,50 per ord (inkl. moms).
    Kanske högre priset under semestertider?
  • Äldre 4 Aug 00:44
    #11

    *pris

  • Äldre 4 Aug 00:47
    #12
    pluvdo skrev 2011-08-04 00:44:06 följande:
    Kanske högre priset under semestertider?
    Det var nu under semestern som hon överstte vår hemutredning.
Svar på tråden Auktoriserad översättare svenska-engelska