• Anonym (undrande)

Familjerättsadvokat i skövde vem är bäst???

När man behöver en advokat för familjerättsärende i skövde vem vänder man sig till då?? Någon som vet vilken advokat som är bäst??
     Vad brukar kostnaden bli för advokat om man inte använder försäkringsbolaget?
    vad är skillnaden om man väljer en advokat som finns långt bort från vårat område??
    alla tips och ideér är välkomna..   

• Svar på tråden Familjerättsadvokat i skövde vem är bäst???
  • Anonym (undrande)

Någon som vet???

• Anonym (undrande)

ingen som kan hjälpa mig alltså????

• Anonym (kanske tips)

Vad för mål ska du upp i? Är det vårdnad, boende, umgänge eller vad? Finns ju en del advokater runt omkring inom familjerätt och jag har en väninna som var uppe med en för en boendetvist som hon tyckte var kanon, men som inte alls funkade för en annan väninna som  tvistade om umgänge, utan hon tyckte det kändes som att advokaten tom tyckte att pappan skulle ha mer umgänge fast hon inte ville.

Att välja en advokat långt ifrån går ju också, men då får du stå för kostnader för resor och arvodet blir ju högre eftersom advokaten jobbar under resan så att säga.

• Anonym

Mitt ex /barnens pappa hade. Peter 4alk på advokatcentrum

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-29 09:04:26 följande:
    Mitt ex /barnens pappa hade. Peter 4alk på advokatcentrum
    Toppen, då har du en bra referens. Förlorade du så är han väl att rekommendera TS, vann du kanske du ska rekommendera honom din egen. 
  • Anonym

Rekommendera jag inte då när jag namngav en advokat anser du i inlägg 5? Nu vann jag för mitt ex hade mycket emot sig och tom hans advokat ringde och lyckönska mig innan. Peter Falk ts är bra och har vunnit mycket innan åt exet så har du inte kidnappning och dråpförsök med i din vårdnadstvist så behöver du inte oroa dig för att han inte ska göra sitt yttersta.

• Anonym (undrande)
    Anonym skrev 2011-07-29 09:40:44 följande:
    Rekommendera jag inte då när jag namngav en advokat anser du i inlägg 5? Nu vann jag för mitt ex hade mycket emot sig och tom hans advokat ringde och lyckönska mig innan. Peter Falk ts är bra och har vunnit mycket innan åt exet så har du inte kidnappning och dråpförsök med i din vårdnadstvist så behöver du inte oroa dig för att han inte ska göra sitt yttersta.
    Mamman vägrar att låta mitt barn åka hem till mig igen. Hon flyttade utomlands och när barnet hälsade på henne så behöll hon barnet. Barnet står skrivet hos mig som pappa och barnet går i svensk skola men mamman vill ha barnet hos sig istället. Jag har INGET på mig varken olagliga saker eller problem när det gäller barnet. JAg ahr ALLTID tagit mitt ansvar och skött barnet på alla sätt och vis.
  • Anonym (undrande)

shit.. advokatcentrum har stängt till 8/8 å därmed har peter falck semester.
    hmm frågan är hur man gör nu då.. suck... 
    Något mer tips på någon som är en riktigt bra advokat i skövdetrakten?? 

• Anonym

Ts jag skrev inlägg 4 och 6 och som sagt peter har hjälp mitt ex innan och vunnit de målen men som peter sagt till mig efterråt han visste att vårdnad skulle gå till mig och han gav inte järnet heller. Men det finns en bra i vara med margareta el nåt sånt

• Anonym (undrande)
    Anonym skrev 2011-07-29 11:50:42 följande:
    Ts jag skrev inlägg 4 och 6 och som sagt peter har hjälp mitt ex innan och vunnit de målen men som peter sagt till mig efterråt han visste att vårdnad skulle gå till mig och han gav inte järnet heller. Men det finns en bra i vara med margareta el nåt sånt
    såg detta men han har ju semester.. får kolla upp detta lite mer hur man skall lägga upp allt osv. Kanske t.o.m kan vänta på att han kommer tillbaka från sin semester.. OM han nu har tid att handlägga fallet.. det är frågan det..
  • Anonym

Du kan ta en advokat från vilket län som helst. Du har rätt till rätts hjälp och då betalar du bara en viss procent. Har du låg inkomst betalar man bara en viss fast summa.. Ingela bjellman i karlstad har haft en del sådan här mål när barn flyttats utomlands. Hon är kanon. Sen är ju frågan om du ska ha en brottmåls advokat i stället eftersom detta verkar falla under bortförande. och då har du ju massor att välja på.

• Anonym (undrande)
    Anonym skrev 2011-07-29 13:47:47 följande:
    Du kan ta en advokat från vilket län som helst. Du har rätt till rätts hjälp och då betalar du bara en viss procent. Har du låg inkomst betalar man bara en viss fast summa.. Ingela bjellman i karlstad har haft en del sådan här mål när barn flyttats utomlands. Hon är kanon. Sen är ju frågan om du ska ha en brottmåls advokat i stället eftersom detta verkar falla under bortförande. och då har du ju massor att välja på.

det är just det.. det blir inte bara en punkt detta kommer hamna under. bland annat vill jag ha hem mitt barn, sedan vill jag har barnet boendes hos mig (alltså ett beslut på det från rätten) och sedan behöver vi gå igenom hur umgänget skall gå till. Är trött på att alltid få stå till förfogande för henne och allt alltid skall ske på hennes villkor och vad jag tycker och vill tas aldrig någonsin någon hänsyn till. Viktigast av allt för mig är att mitt barn får gå i skolan och blir en människa som har utbildning och mjölighet till vidareutbildning eller arbete..
  • Anonym

Bjällmans advokatbyrå har fler advokater, Ingelas man är brottmålsadvokat tror ja. Hur duktig vet jag inte. Ingela anlitas av soc i hela landet när barn behöver en advokat. testa och ring. Fråga kostar inget

• Anonym (undrande)
    Anonym skrev 2011-07-29 16:10:38 följande:
    Bjällmans advokatbyrå har fler advokater, Ingelas man är brottmålsadvokat tror ja. Hur duktig vet jag inte. Ingela anlitas av soc i hela landet när barn behöver en advokat. testa och ring. Fråga kostar inget

tack för tipset =)
  • Dalton

Skit i län när du väljer advokat. Skaffa en med erfarenhet från bortförande av barn till annat land. Den kompetensen är mer unik och svårare att läsa in för ett fall än den svenska familjejuridiken, den klarar vilken tomte som helst att sätta sig in i! Om din advokat (eller jurist) fumlar när hanhon begär att barnet ska utlämnas så kan det kosta dig månader och år samt massa extra pengar i onödan.
    Googla dig fram till rätt person, FL är en ganska begränsad kunskapsbas.

• Anonym (kanske tips)

Instämmer med ovanstående. Eftersom det förmodligen handlar om ett brottsmål, så skulle jag också strunta i vilket län advokaten bor i. Hitta den absolut bästa! Ring runt och be om tips och råd på advokat. De flesta är väldigt hjälpsamma. Och du, ring inte bara en. Ring många och ta den som känns bäst.

Stort lycka till!!!

• Anonym (undrande)

Tackar så jättemycket för tipset. Den här gången sökte jag på rätt ord på nätet och fick massor info om hur man går till väga när någon behåller ens barn i ett annat land. lagar å regler vad som gäller osv.
    Skall försöka få tag i någon av advokaetna på måndag som jag hittat under dagen idag och tackar så jätte mycket för all info. Återkommer senare med vad som hänt.
    åter igen TACK  

• Anonym (undrande)

För er som undrar så gick allt åt helvete...
    Mamman vann vårdnaden och jag skulle få umgängesrätt på sommaren och varannan jul. har försökt få hem mitt barn i sommar men barnet vågar antagligen inte ens fråga mamman å mamman vägrar låta han åka till sverige om barnet inte absolut tjatar om att åka (säger hon) tror inte hon någonsin komme rlåta barnet komma hit igen.
    Tråkigt men sant.
    Har gjort vad jag kan och har gått ända till hd men alla ger avslag så ger upp nu. väntar tills barnet bilr så pass stort så h*n kan komma själv utan mammas hjälp mm. En dag undrar säkert barnet vart pappa egentligen tog vägen å då får jag chansen att visa vem som egentligen bara tänkte på sig själv.

Så är det...
    Nu får jag koncentrera mig på min familj jag har..
    Har ett barn med min nya och andra barnet på g så får lägga ner min energi på dem och att vi skall må bra tillsammans. Allt kan inte få gå ut över dem...       

• Anonym

Vilken advokat hade du då och hur länge hade barnet varit i det andra landet och har ni gv? Låter sunt att slita i första barnet och tro att det barnet kommer söka dig senare inte säkert der kan bli tvärtom helt men du har tydligen råd att mista barn du. Eller så är de nya viktigare en det gamla barnet så lan bra du fick avslag. Åk till barnet och ha ug där så gör de föräldrar med barn utomlands!

Svar på tråden Familjerättsadvokat i skövde vem är bäst???