• Anonym

NuvaRing, Vad tycker ni?

Jag har ätit Neovletta 28 sen 8 år, men nu efter graviditeten ville jag prova något annat, så nu har jag satt in en ring så jag undrar om ni som haft/har NuvaRing är nöjda?
    Hur länge har ni haft den?
    Några biverkningar? 

• Svar på tråden NuvaRing, Vad tycker ni?
  • p w

jag hade NuvaRing i ett par år. Mig passade den perfekt då jag inte är så bra på att ta piller regelbundet.
    Det enda jag upplevde med den är huvudvärk.
    Enligt bipacksedeln är huvudvärk en "vanlig" biverkan, och jag led av det MEN jag brukar ha lätt att få huvudvärk över lag, så jag kan inte säga om ringen framkallade den eller ej.

Rekomenderar den. Jag var jättenöjd. Några frågor?

• Anonym (Ts)

Ok, har bara haft den i 2 veckor men än sålänge funkar den bra, då jag också är ganska glömsk..: )
    Jag har hört att många får svamp av den men jag hoppas jag klarar mig för det verkar vara ett väldigt bra p-medel... 
    Du märkte inte av nån svamp? 

• p w

Aldrig någonsin svamp.
    Var också smidigt att hoppa över mensen när det behövdes.

Har fått frågan om hur den kändes vid sex, men jag har aldrig märkt något och inte heller någon partner. -inte när jag frågat iaf. Man kan ju välja att ta ut den om man vill.
    Dock ramlade den ut två ggr (inte i samband med sex) utan att jag märkte. En gång är jag övertygad om att den följde med en tampong, den andra kan jag fortfarande inte begripa var den tog vägen... Skrattande

• P i x i e

Jag fick rätt mycket biverkningar när jag använde den.
    Bl a.huvudvärk, extrem trötthet och kände mig nedstämd.
    Men det är ett par år sedan och jag var yngre och lite mer lynnig i psyket Cool och fick liknande biverkningar av p-piller också.

Men jag kan definitivt tänka mig att testa den igen, för det var otroligt smidigt.
    Min kille kunde känna den när vi hade sex, men det var inget som störde honnom.

p w - Du kan inte missat sätta in den ;) jag upptäckte att jag hade 2 en gång, haha, hade missat att ta ur en ( var bara någon dag eller så jag gick med dubbla)

and then I told myself - of course I deserve it!
  • p w
    P i x i e skrev 2011-07-20 00:22:59 följande:
    Jag fick rätt mycket biverkningar när jag använde den.
    Bl a.huvudvärk, extrem trötthet och kände mig nedstämd.
    Men det är ett par år sedan och jag var yngre och lite mer lynnig i psyket Cool och fick liknande biverkningar av p-piller också.

Men jag kan definitivt tänka mig att testa den igen, för det var otroligt smidigt.
    Min kille kunde känna den när vi hade sex, men det var inget som störde honnom.

p w - Du kan inte missat sätta in den ;) jag upptäckte att jag hade 2 en gång, haha, hade missat att ta ur en ( var bara någon dag eller så jag gick med dubbla)
    hahaha, nej -skulle ta ut den när det var dags och upptäckte att det inte fanns något att ta ut! Var nära att ringa killen och be honom "gå in och leta!" haha. Gjorde det dock aldrig! -fann väl min värdighet på vägen någonstans.
    Om den var borta 1 dag eller hela månaden lär jag nog aldrig få veta... Skrattande

Jag kan också tänka mig att ha den igen. Just nu har det inte varit läge, då jag ammat och nyss fått mensen tillbaka. Drar mig för huvudvärken bara..
  • P i x i e

Hahaha.
    Ja, inte för mig heller då jag är gravid och skall få bebis när som.
    Men överväger att testa hormonspiral om jag inte testar med ring igen... men det är just hormonerna som oroar mig.
    Men det går ju alltid att ta bort den, några andra hormonpreparat blir det inte iaf.

and then I told myself - of course I deserve it!
  • Momalicious

Hade den 2-3 månader och det funkade inte alls. Gick upp i vikt, blev deppig och oroade mig konstant att den skulle trilla ut

Enda hormon p-medlet jag tålt var hormonspiralen.

• p w

Jag är nog inne på spiral också. Just nu är det upp till han - Funderar på ev. graviditet inom ett år så det får bli efteråt kanske.. Jag tycker det är lite pest eller kolera. Vill ha så smärtfritt som möjligt! och praktiskt och smidigt och bekvämt. jaa..
    Kul med bebis snart! När är den beräknad?

• HjärtatAlicia

Jag har använt Nuva ring till och från i 5 år och var till en början väldigt nöjd.. men gubben var inte så nöjd med hur ofta jag ville mysa i sängen.. märkte en väldans stor skillnad när vi hade bebisverkstad (= ingen ring) .... vilken lust jag hade helt plötsligt! Kommer troligtvis aldrig mer gå tillbaka till ring, även om den har arit bättre än p-piller för min del.. men lönt att ha p-ring om man ändå aldrig har sex? Väldigt knasig biverkning!! :P

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • Insatt

Jag har haft Nuvaring i 4 år och är mycket nöjd. En ovanlig biverkning jag fått är att min mens försvunnit. Dålig sexlust har jag, men jag visste inte att det kunde ha med ringen att göra, hmm... Har dock funderat på att byta till nått annat för jag har fått melasma i fejset. Det är väldigt vanligt i min familj och påverkas ju av p-hormoner.

Svar på tråden NuvaRing, Vad tycker ni?