• LiZoTe

Resa till Finland, MED HUND

ÄR det någon som har gjort detta och kan berätta för mig hur det gick? Vilken färja ska man ta eller måste man åka med en kryssning? Hur lång tid tar det? Finns det särskilda platser för hund?

Vad händer när man ska åka tillbaka till Sverige? Måste man göra någon mer vaccinering/check eller är det bara frid och fröjd? Skulle vara otroligt tacksam för svar!!

Ps. Jag undviker helst i möjligaste mån att resa med flyg då jag har en hund som väger 21 kg och ska han flygas med måste han sövas osv... Och det vill jag helst inte. Ds.

• Svar på tråden Resa till Finland, MED HUND
  • emersson75

Jag åker ofta till åland med min hund. De måste ha pass och vara vaccinerade mot rabies ink blodtest. Det finns speciella platser på båten där man får ha hundar så det är inga problem :)

• LiZoTe
    emersson75 skrev 2011-07-20 08:35:25 följande:
    Jag åker ofta till åland med min hund. De måste ha pass och vara vaccinerade mot rabies ink blodtest. Det finns speciella platser på båten där man får ha hundar så det är inga problem :)
    Jo det där med rabies vaccination o pass osv är jag med på. Det ska ev. göras denna vecka så han e redo för de nästa år. Men går det vanliga "färjor" till t.ex. Helsingfors? Dit jag siktar på att åka nämligen.
  • ULP

Det går att åka reguljär(enkel) resa med både Tallinksilja och viking. Kolla på respektive bolags hemsida vad som gäller för resa med husdjur.

• LiZoTe
    ULP skrev 2011-07-20 22:17:50 följande:
    Det går att åka reguljär(enkel) resa med både Tallinksilja och viking. Kolla på respektive bolags hemsida vad som gäller för resa med husdjur.
    hittar ingenting om husdjur, jag måste vara blind eller något :S Nåja det är ingen brådska. I värsta fall får jag kontakta själva bolaget när det är dags. Ska inte resa förens nästa år men vill gärna ha det klart så jag kan planera.
Svar på tråden Resa till Finland, MED HUND