• jagäraf

Sprillans eller splirrans?

Jag ser allt oftare att folk använder ordet SPLIRRANS. Splirrans måste vara en missuppfattning av ordet SPRILLANS, som är ett slanguttryck för något som är alldeles nytt.

Nu undrar jag av ren nyfikenhet vilket av dessa ord just du använder

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sprillans eller splirrans?
  • Tecken

Ingetdera. Men om jag måste välja så blir det såklart sprillans. Splirrans har jag aldrig hört förut. Låter som ett ord som 40-åringar svänger sig med för att de tror att "kidzen" säger så. Lite klimakteriekossa över det hela.

• giftgrodan

inget eller båda. Använder väl inget av orden, men skulle kunna säga splirrans om jag vill leka med språket.

• jagäraf
    Tecken skrev 2011-07-20 13:39:01 följande:
    Ingetdera. Men om jag måste välja så blir det såklart sprillans. Splirrans har jag aldrig hört förut. Låter som ett ord som 40-åringar svänger sig med för att de tror att "kidzen" säger så. Lite klimakteriekossa över det hela.
    Jag har mest hört det av unga människor så inga klimakterieproblem vad jag märkt av
  • Tecken
    jagäraf skrev 2011-07-20 13:42:24 följande:
    Jag har mest hört det av unga människor så inga klimakterieproblem vad jag märkt av
    För det är inte så att du är den där 40-åringen...?
  • jagäraf
    Tecken skrev 2011-07-20 13:44:15 följande:
    För det är inte så att du är den där 40-åringen...?
    Nej, jag har passerat 50 och har inga som helst behov att svänga mig med kidz-ord
    Dessutom vet jag att det heter sprillans. Det är ju liksom jag som startat tråden...!
  • jagäraf

Hmmm, med tanke på hur ofta jag i trådarna här ser just ordet splirrans kanske jag la lite för mycket ledtråd i min trådstart

• Envira

haha när jag sitter och funderar så tror jag att jag använder båda Solig Även min mor säger båda

• Inima

Jag säger "helt nya" eller "nyinköpta"

Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever.
Svar på tråden Sprillans eller splirrans?