"Bryter ihop" av att dejta.
Varit singel ungefär 2 år, inte haft någon seriös kille sedan dess. Lite sex och så där, utan att det "varit" något. I våras började jag dejta mer "seriöst", dvs. de killar jag träffade hade jag en tanke med, det var inte bara fysiskt. Har alltid sagt att jag inte "vill" dejta hit och dit, för att jag inte skulle klara det. Sedan har jag slagit bort det som en löjlig tanke, klart jag klarar det!
Men, precis så är det. Jag klarar fanimej inte av hela den här dejtinggrejen! Två gånger har jag nu börjat träffa någon, och det har känts bra. Absolut inte kärlek vid första ögonkastet, men vi har varit intresserade av varandra, attraherade, och haft lust att ses mer. Har träffats flera gånger, ganska intensivt, och jag har känt att "jag ger det en chans". Men, killen har hunnit avsluta det innan det "blivit" något. Nu senast på ett schysst sätt, han ringde upp och drog igång med att jag är en jättefin och mysig tjej, blablabla, men att han vill avsluta (han känner sig inte riktigt redo, han grubblar så mycket och allt vad han sa).
Jag var ABSOLUT inte kär i honom (i så fall högst ovetandes om det, haha). Han var/är en trevlig, bra kille som jag var/är attraherad av, och jag trivdes med honom. Schysst utgångsläge liksom, och jag ville ge det en chans. Nu blev det inte så, och för andra skulle det säkert vara normalt. Så är det när man dejtar, folk avslutar hit och dit. Men jag blir så enormt ledsen, jag bryter nästan ihop! Tappar lusten till allt, allt känns hopplöst, får för mig att han var ju så PERFEKT (det VAR han inte, såklart), vad fan ska jag med någon annan till. Eller, att jag inte KAN träffa någon annan, för att det är fel på mig.
Egentligen vet jag ju att det inte är så. Det är väl inte mer fel på mig än någon annan. Är en "normal" tjej som har samma förutsättningar som alla andra. Men varför, varför varför är jag så extremt lättsårad? Vad beror det på? Självkänslan?
Känns ju som att det är lika bra att sluta dejta. Det funkar inte om man ska känna sig förkrossad varje gång det inte går som jag vill.