• Anonym (Ida)

"Bryter ihop" av att dejta.

Varit singel ungefär 2 år, inte haft någon seriös kille sedan dess. Lite sex och så där, utan att det "varit" något. I våras började jag dejta mer "seriöst", dvs. de killar jag träffade hade jag en tanke med, det var inte bara fysiskt. Har alltid sagt att jag inte "vill"  dejta hit och dit, för att jag inte skulle klara det. Sedan har jag slagit bort det som en löjlig tanke, klart jag klarar det!

Men, precis så är det. Jag klarar fanimej inte av hela den här dejtinggrejen! Två gånger har jag nu börjat träffa någon, och det har känts bra. Absolut inte kärlek vid första ögonkastet, men vi har varit intresserade av varandra, attraherade, och haft lust att ses mer. Har träffats flera gånger, ganska intensivt, och jag har känt att "jag ger det en chans". Men, killen har hunnit avsluta det innan det "blivit" något. Nu senast på ett schysst sätt, han ringde upp och drog igång med att jag är en jättefin och mysig tjej, blablabla, men att han vill avsluta (han känner sig inte riktigt redo, han grubblar så mycket och allt vad han sa).

Jag var ABSOLUT inte kär i honom (i så fall högst ovetandes om det, haha). Han var/är en trevlig, bra kille som jag var/är attraherad av, och jag trivdes med honom. Schysst utgångsläge liksom, och jag ville ge det en chans. Nu blev det inte så, och för andra skulle det säkert vara normalt. Så är det när man dejtar, folk avslutar hit och dit. Men jag blir så enormt ledsen, jag bryter nästan ihop! Tappar lusten till allt, allt känns hopplöst, får för mig att han var ju så PERFEKT (det VAR han inte, såklart), vad fan ska jag med någon annan till. Eller, att jag inte KAN träffa någon annan, för att det är fel på mig.

Egentligen vet jag ju att det inte är så. Det är väl inte mer fel på mig än någon annan. Är en "normal" tjej som har samma förutsättningar som alla andra. Men varför, varför varför är jag så extremt lättsårad? Vad beror det på? Självkänslan?

Känns ju som att det är lika bra att sluta dejta. Det funkar inte om man ska känna sig förkrossad varje gång det inte går som jag vill.            

• Svar på tråden "Bryter ihop" av att dejta.
  • Anonym (Lyckan kommer...)

Jag vet hur det känns. Jag är likadan, dejtade en och när det var över (även om det till och med var JAG som inte ville mer) så dyker alla ”tänk om” upp. La ner alla tankar på att någonsin träffa någon, tills suget efter någon kom tillbaka efter ett tag. Mitt tips är tyvärr inte bättre än att välja de bästa att dejta och hålla tummarna för att allt går bra och sen är det tyvärr bara att ta smällen om och när den kommer.

Min syster skrev till mig en gång i ett sms när jag blivit dumpad av en jag dejtade ”Jag vet att det är jobbigt och att det gör ont, men plötsligt händer det och då var det värt allt” Så nu några år senare sitter jag här med pojkvännen bredvid mig :)

• Anonym (Cilla)

Var glad för att du iaf har mod nog att göra det!

Jag dejtar inte alls, är 25 år har aldrig haft ett förhållande och aldrig varit på en dejt. Jag bryter ihop redan innan så jag ger aldrig killar en chans.

• Anonym (Ida)
    Anonym (Cilla) skrev 2011-07-20 15:42:21 följande:
    Var glad för att du iaf har mod nog att göra det!

Jag dejtar inte alls, är 25 år har aldrig haft ett förhållande och aldrig varit på en dejt. Jag bryter ihop redan innan så jag ger aldrig killar en chans.

Men modet ger mig ju inget.. Det gör ju bara ont!
  • Anonym (Samma här)

Gud vad jag känner igen mig i det du skriver..

Jag har varit singel i 2 år om 3 veckor :)

Dejtar mest på skoj, jag blir aldrig kär i nån men jag VILL att de ska falla handlöst för mig så jag får den ego-boost jag är ute efter.
    Nu blir det aldrig så, utan det blir någon mellanmjölks-variant och sen är det borta. Då blir jag sårad för det kändes som att jag inte lyckades, om du förstår?
    Varför ville HAN inte ha MIG? Var HAN för bra för MIG?Jag som inte ens ville ha honom.

Jag är trött på personer som kommer och går, för när man dejtar så blir det ju så. Jag vill inte öppna mig för någon som kommer finnas i mitt liv 2-3 veckor.

Senaste dejten föll jag pladask. Men det är en annan historia :) Blev sårad av den med, men jag tror att mycket är mitt eget fel.

Men när man hittar den det kommer fungera med, så trillar väl alla pusselbitar dit eftersom.

• Anonym (Ida)
    Anonym (Samma här) skrev 2011-07-20 18:13:35 följande:
    Gud vad jag känner igen mig i det du skriver..

Jag har varit singel i 2 år om 3 veckor :)

Dejtar mest på skoj, jag blir aldrig kär i nån men jag VILL att de ska falla handlöst för mig så jag får den ego-boost jag är ute efter.
    Nu blir det aldrig så, utan det blir någon mellanmjölks-variant och sen är det borta. Då blir jag sårad för det kändes som att jag inte lyckades, om du förstår?
    Varför ville HAN inte ha MIG? Var HAN för bra för MIG?Jag som inte ens ville ha honom.

Jag är trött på personer som kommer och går, för när man dejtar så blir det ju så. Jag vill inte öppna mig för någon som kommer finnas i mitt liv 2-3 veckor.

Senaste dejten föll jag pladask. Men det är en annan historia :) Blev sårad av den med, men jag tror att mycket är mitt eget fel.

Men när man hittar den det kommer fungera med, så trillar väl alla pusselbitar dit eftersom.
    Ja men EXAKT! Det är ju JAG som ska avsluta, om det ska avslutas (A). Har precis den känslan, att jag inte lyckades. Att det inte blev perfekt. Han ringde upp och började om att "det är inte du, det är jag", att han inte känner sig redo, blabla. Då tänker jag att "jaha.. men TÄNK OM, tänk om jag hade varit liite mer perfekt, hade det blivit vi då?" När jag inte ens är säker på att jag själv vill..

åh vad glad jag blev över ditt svar, haha. hemskt. kram till dig!  
  • Anonym (Samma här)

Den känslan av att INTE lyckas, är skitjobbig!

Man vet att det kommer finnas nån därute som han vill leva med, men JAG fick inte honom att känna så.

Samtidigt vet jag inte vad det skulle göra för skillnad? Om alla män man dejtar skulle vara beredd att fria...
    Vill man ändå inte ha dom, så spelar det inge roll i det stora hela.
    Känslan av att vara sårad då, är ju bara nåt påhitt, för man är ju inte sårad.

Skulle man däremot falla för varje kille man dejtar, och få nej, DÅ kan vi snacka sårad.

Jag föll för den siste, det ger en hopp om att det iallafall finns nån!

• Anonym (Ida)

Vad är din analys då, vad tror du det beror på? Självkänslan?

• Anonym (Olycklig)

Jag förstår dig precis...har dejtat massor och blöir galen av att bli ratad igen...och igen...och igen... Sen har jag ju förstås avslutat med ett gäng också och det avskyr jag också. jag vill ju hittat nån att leva med, inte göra folk olyckliga!!

Min tråd: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m60031610.html

Svar på tråden "Bryter ihop" av att dejta.