• Anonym (Rädd)

Hur vanligt med missfall efter v. 10?

Ska på ultraljud nästa vecka, är livrädd för att det ska bli som sist...fick MA i v.13 men den lilla försvunnit i v. 8. Var på VUL denna gången i v. 10 och fick se det lilla hjärtat picka. Mïn fråga är om någon vet hur vanligt det är att ett foster dör efter v. 10? Är så orolig att få se "samma" bild som sist....

• Svar på tråden Hur vanligt med missfall efter v. 10?
  • Vanilj

Jag har hört att den värsta risken är över i vecka 12 men jag tror själv desto längre man kommit i graviditeten desto mindre risk för mf men kanske inte i alla fall.

• ingridlinnéa

vad jag har hört så är risken störst mella vecka 8-13.
    det är dumt att oroa sig i onödan fast svårt att låta bli.
    har du sett ditt barn i v.10 och allt är bra så är det säkert det nästa gång med.
    lycka till och grattis till din graviditet!

• Tricia

Jag har hört så mkt olika. En del säger att om man sett ett hjärt slå o ett normal stort foster i v 8 är risken minimal. Sen har jag hört att risken minskar ju längre in i grav man kommer..... Jag har faktiskt ingen aning. Men det verkar ju logiskt att ju senare in i grav du är desto mindre är risken.......

Tror inte du behöver oroa dig!

• stina 76

Jag var på vul i vecka 11 - hjärtat pickade så fint, MA i v 18 fostret dog i v 12 tydligen. Borde inte du få gå på ett extra vul typ i v 14 om du haft sent missfall förrut?

• Tricia

Som sagt, inga garantier... usch, eftersom jag haft ett ma kommer jag att gå på vul varannan vecka minst till v 16..... när jag nu lyckas bli gravid igen det vill säga...

• mamma till 2åring

Fick mitt andra ma igår blev skrapad var i v 11 allt hade slutat redan v8....gråt

• Anonym (Rädd)

Tack alla ni som svarat, man vet ju att det inte finns några garantier och nej jag har inte blivit erbjuden ett extra vul....Många tycker att man är nojjig och så, kanske för att de inte varit med om det själv, jag vet inte..Vi får väl se hur det ser ut på tisdagens UL helt enkelt. Hur det nu än är så kan man ju inte styra över vad som händer iaf.
    Tack ännu en gång!

• Tricia

Du är inte nojjig, har man varit med om det en gång så är det väl självklart att man är väldigt orolig för att det ska hända igen. Som sagt har man inte råkat ut för det tror man antagligen att man märker om nått är fel..... men det gjorde ju inte jag så VUL är det enda som kommer kunna lugna mig den dan det blir aktuellt.......

*lycka till*

• bambigirl

Om man sett hjärtat picka är risken för mf 5 %, alltså rejält lägre än annars.

• MansonDust

Största risken är väl i v 9 då det sker nån jätte viktig utveckling. Efter v 12 är det liiiiten risk, MYCKET mindre än innan iaf.

Har man sett hjärtat slå så är det större chans att den kommer överleva helt.

Svar på tråden Hur vanligt med missfall efter v. 10?