• Lizzan89

Hur gör man om han vill vara pappaledig 2 dagar varannan vecka??

Vi håller på att planera vår föräldraledighet här hemma på FK´s hemsida.
    Men nu har vi kört fast!

Vi ska planera för ett halvår framöver till att börja med. Jag ska ta ut 4-5 dagar i veckan VARJE vecka.
    Men han vill ta ut 2 dagar varannan vecka (tos och fre) , då han är ledig varannan helg och vill få en lite "längre helg" så att säga.

Hur sjutton planerar man det ? Det går ju inte att välja specifikt vilka veckor, utan bara vilka dagar.
    Någon som vet?

• Svar på tråden Hur gör man om han vill vara pappaledig 2 dagar varannan vecka??
  • Lena

du får anmäla en vecka i taget tyvärr. Tänk på att ni itne kan ta FP samtidigt.

• Aiva

Du kan ju rapportera dina dagar för hela perioden i ett svep. Han måste lägga in 2 dagar under en tids period o sen 2 dagar till under nästa tidsperiod osv. om du förstår hur jag menar? Dock kan ni inte begära f-penning för samma dagar.

• Aiva
    Aiva skrev 2011-07-20 18:59:47 följande:
    Du kan ju rapportera dina dagar för hela perioden i ett svep. Han måste lägga in 2 dagar under en tids period o sen 2 dagar till under nästa tidsperiod osv. om du förstår hur jag menar? Dock kan ni inte begära f-penning för samma dagar.
    Han kan ju skicka in begäran för hela perioden samtidigt dock måste han spara o ändra datum efter varje 2 dagar.
  • Lizzan89
    Aiva skrev 2011-07-20 18:59:47 följande:
    Nej det vet vi. Jag kommer ta mån, tis, ons, lör, sön varje vecka
    och han kommer ta tors , fre varannan vecka. :)

Misstänkte att vi skulle få planera en vecka i taget för hans del. Hua, det blir ett himla mixtrande eftersom det är för hela 6 månader ;P
  • Aiva
    Aiva skrev 2011-07-20 19:01:16 följande:
    Han kan ju skicka in begäran för hela perioden samtidigt dock måste han spara o ändra datum efter varje 2 dagar.
    som han vill vara pappaledig menar jag givetvis ;)
  • Aiva
    Lizzan89 skrev 2011-07-20 19:01:28 följande:
    Nej det vet vi. Jag kommer ta mån, tis, ons, lör, sön varje vecka
    och han kommer ta tors , fre varannan vecka. :)

Misstänkte att vi skulle få planera en vecka i taget för hans del. Hua, det blir ett himla mixtrande eftersom det är för hela 6 månader ;P
    du kan lägga in dina dagar för hela perioden direkt, det e bara han som måste göra det på annat vis

• Lizzan89
    Aiva skrev 2011-07-20 19:03:04 följande:
    du kan lägga in dina dagar för hela perioden direkt, det e bara han som måste göra det på annat vis

Jodå, det vet jag. Men FK har ju så man kan planera  för båda föräldrarna samtidigt och sen föra över planeringen när man ska ansöka. Så han ska väl bara få godkänt från jobbet imorgon och sen får vi pussla hela kvällen med hans ledighet ;P haha
Svar på tråden Hur gör man om han vill vara pappaledig 2 dagar varannan vecka??