• pyyyret

Öppen 1 cm - hur lång tid tar det sen!?

När vi var hos BM i måndags kollade hon om jag hade öppnat mig. Livmodertappen var fortfarande bakåtlutad, men hon kunde få in ett finger och sa att det var öppet en centimeter ungefär.

Det var alltså i måndags, och under söndagskvällen hade jag rätt ordentliga värkar under rätt lång tid. Men efter BM-besöket har jag inte känt mer än ett par värkar lite då och då, och inte alls såna som gör ont nästan, bara ett starkt trycker neråt.

Vad betyder det här? Är det nåt på g eller kommer det ta JÄÄÄÄÄÄTTElång tid? Jag har 8 dagar till BF. Min BM sa att jag antagligen inte kommer gå över tiden - men då borde jag väl känna mer!? Eller!? Nån som har varit med om nåt liknande eller vet vad som kommer hända!?

• Svar på tråden Öppen 1 cm - hur lång tid tar det sen!?
  • MammaTillOliver

:) jag va inne på en kontroll en lördag o då va ja öppen 1 cm sen på måndagen åkte ja in för ja inte kunde gå rakt så va ja öppen 7cm!!! =)

så kul o läsa sånt här för ja fick min skrutt i januari o tänker på förlossningen varje dag! de är något magiskt =) även fast de gör ont ;)

Lycka till    

Oliver 24/1-2011
  • Magnoliah

Med första barnet var jag öppen 1 cm i två veckor innan förlossningen. Han kom på BF -1.

Med andra barnet var det likadant. Han kom på BF -7.

Hade väl lite småvärkar då och då under flera veckor, men de kändes inte mycket, mest som tryck nedåt.
    Båda förlossningarna startade sedan med vattenavgång och gick snabbt (6 resp 5 timmar).

Du behöver inte alls känna mer. Det startar när det startar Glad

• Lääängtar

Jag var öppen 1cm 2 veckor innan lillen ville ut. 2cm veckan innan han kom ut. Förstföderska.

Svar på tråden Öppen 1 cm - hur lång tid tar det sen!?