• Doudou

Orolig! Hittade en knöl på sonens mage.

Har en pojke som är två år och tre månader. Hittade en knöl på hans mage, ungefär i en ärtas storlek. Den sitter fem centimeter ovanför naveln och under huden.

Kan det vara ett navelbråck? Men då borde vi väl ha sett den förr och den känns inte mjuk, som jag får för mig att navelbråck ska kännas. Den är hård.....usch, jag blir så orolig för att det ska vara något allvarligt.

Har tid hos läkaren på fredag morgon.

• Svar på tråden Orolig! Hittade en knöl på sonens mage.
  • neecha

Troligtvis bara fettknöl. Det är vanligt och försvinner av sig självt. Men jättebra att du kollar upp det.

• Doudou

Jag hoppas på det, kände att tankarna rusade iväg... "Tänk om...."

• Madski

Upptäckte en liknande knöl på min tjej för tre månader sen, fick panik! Ringde läkare, lång kötid, hävdade vårdgarantin och tre dagar senare undersöktes hon. Epigastrikabråck blev svaret och helt ofarligt. Jag höll
    mig lugn en vecka men ringde sen läkaren igen och sa att jag litar på dig MEN den där 0,01 % som var tvekan vågar jag inte chansa på. Han förstod och fixade Ul tid och ja, det var en fettknöl :) Men gör allt du kan för annars kommer du bara gå runt och vara onödigt orolig, det är säkert bara ett bråck eller en fettknöl. Kämpa på så får du tid snart! Och bråck behöver inte synas jämt, Alvas dök upp när hon var 1,8 år... kram

Svar på tråden Orolig! Hittade en knöl på sonens mage.