• Bebbe2006

Brazilian blowout berätta om DIN erfarenhet!

Är så sugen på att göra en Brazilian blowout, och vill därför höra om andras erfarenheter av denna behandling.

Jag har redan googlat, och jag vet att det har varit en debatt kring hur mycket formaldehyd behandlingen innehåller och att det nu finns en variant som skall vara formaldehydfri. Det finns också andra liknande behandlingar med liknande namn, men vad jag förstår så är det Brazilian blowout som är den äkta varan. Den som finns på www.thebrazilianblowout.se.

Jag har också hittat alla dessa bloggerskor som lovordar behandlingen och som visar före- och efterbilder, men jag undrar hur håret är efter ett par månader. Håller behandlingen så länge som utlovas, och är håret tillbaka till utgångsläget sedan, eller är det sämre än vad det var från början? Eller är kvaliteten bättre?

Som sagt, jag vill höra om DINA erfarenheter. Det som kommer upp på en googling har jag redan läst, och skippa också snacket om giftiga ämnen. Det har jag också läst. Jag vill veta vad som händer med håret. Om detta är något jag skall testa eller inte.

Om någon kan tipsa om en seriös salong som gör originalbehandlingen i Stockholmsområdet, så är det också av intresse.

• Svar på tråden Brazilian blowout berätta om DIN erfarenhet!
  • gullican

SKulle precis skriva ett inlägg och fråga samma sak men hittade den här gamla tråden utan svar. Det har ju gått några månader så nu kanske någon har hunnit göra en. Jag vill veta samma som du förutom att jag vill hitta en salong i Malmö som är bra och seriös. Det finns en del när man googlar men om de är bra vet jag ju inte så det är svårt att välja.

Svar på tråden Brazilian blowout berätta om DIN erfarenhet!