• mamma hampus

Ni som har tagit sms-lån

Ja hittade denna sida och tänkte på alla som har tagit sms-lån,tänkte har ni använt denna sida då?

www.xn--lnakuten-9za.com/

Hur fungerar ett sms-lån?betalar man varje månad eller klumpsumma månaden efter eller fungerar det?

Jag har ju bara hört historierna från programmet Lyxfällan de som struntar i att betala eller så tar de nya lån för att lösa det första m.m

Jag har aldrig tagit något lån någon men visst man har tanken i mellanåt men ja vill ju inte bli lurad eller så..

Denna månad är riktigt kris för oss ja har pengar till alla räkningar men jag har inte enda krona till mat,och det börjar mer och mer ta slut hemma nu.Och jag vill säga att vi köper ingen LYX mat precis OCH JAG VILL INTE HA NÅGRA PÅHOPP HÄR!!!

ja vill bara veta hur lån fungerar..

• Svar på tråden Ni som har tagit sms-lån
  • Lena

Prova med ett vanligt banklån först de har oftast bättre villkor.

• Lovey

Jag har tagit på tusen kronor några gånger när det har varit riktigt kris.
    Jag har då lånat av Folkia eller Mobillån.

1430 brukar räkningen landa på och ska vara betald inom 30 dagar från det att betalningen har gjorts till mitt konto.
    På mobillån får man låna 1000 kronor utan ränta och avgifter om man är ny kund. Alltså blir räkningen 1000 kronor och inget annat.

Om man inte är säker på att man kan betala tillbaka, så är detta ingen lösning med andra ord. 

• Lovey

Meh, jag glömde ju skriva lite.

De skickar ut en påminnelse om inte pengarna kommit tillbaka till förfallodatumet och om man inte betalat tillbaka fortfarande när påminnelsen har löpt ut går ärendet vidare till inkasso. 

• Cornellia

Om du bestämmer dig för att ta ett sms-lån eller liknande, lusläs villkoren innan så att du vet exakt vad som gäller.

BF 1/9 2011
  • Memento mori

Har man koll så visst någon enstaka.  Men annars är sms-lån djävulens påfund. Vet många som snurrat in sig i den onda spiralen.  Har varit nära en gång.. men fortsatte med havregryn en vecka till.  Och mina barn kunde äta bra.  Skulle bara ta en sms-lån som sista sista utvägen.

• ami

Skaffa Ica kort med kredit ist, så kan du handla mat på det och betala i efterhand. Mycket bättre än sms lån

• von Brev
    ami skrev 2011-07-29 23:24:07 följande:
    Skaffa Ica kort med kredit ist, så kan du handla mat på det och betala i efterhand. Mycket bättre än sms lån
    Inte alla beviljas väl kredit?
  • mamma hampus
    sportpappa skrev 2011-11-17 16:28:13 följande:
    Det var i juli som det var kris. Hur gick det? Tog du SMS-lånet eller hur löste det sig?
    Jag tog aldrig lånet,och det e väl ändå tur att man inte gjorde det för ja e livrädd att man fastnar i en ond cirkel som jag inte kan ta mig ur.Jag fick låna pengar av mina anhöriga men det kändes inte bra men det gör det aldrig,men jag känner att det börja lösa sig lite nu på dagarna.För nu har man lite jobb också som inringare men det finns fortfarande dagar som känns jobbiga.Och det e främst innan den 20.de varje månad för då börjar det bli tomt i skåpen men sedan väl när den 20.de kommer så vågar man inte handla allt för mycket ifall det skulle inte räcka till räkningarna..och så e det ju så olika belopp varje gång på aktivetstödet eller mina bidrag eller lön

men ja e nog inte ensam om detta
Svar på tråden Ni som har tagit sms-lån