• London Gal

Barnvagn i skog och snö?

Vilse i barnvagnsdjungeln - kan någon ge tips och råd?

Väntar liten i december, bor på landet med oplogade vägar och gillar skogspromenader. Vill sålunda ha en vagn som:
    - Klarar snö
    - Har en rymlig liggdel (tror inte vi kommer att få en liten bebis, behöver ju också få plats med rejält med varma kläder)
    - Är bekväm att gå på långpromenader med på grusvägar och gärna också skogsstigar (bra fjädring!)
    - Inte är helt ostyrbar i affärer och liknande
    - Går hyfsat lätt att fälla ihop och ta med sig
    - Gärna kombinerbar med den första bilbarnstolen man har när bebisen är nyfödd
    - Har vändbar sittdel 

Vi har stor bil och bor i villa, så liten och lätt är inte jätteviktigt. Utseende och pris är också (nästan) oviktigt. 

Sambon är inne på en trehjuling med fastlåsbart framhjul då han tror att den blir terränggående och bra - vad tror ni? Den enda vi hittat är Mountain Buggy, men liggdelen känns liten och den verkar inte vara vändbar? Jag är nog mest inne på fyra fasta hjul men gillar samtidigt verkligen svängbarheten med svivelhjulen.

Finns det en vagn med stora svivelhjul som går att låsa fast? Typ en Emmaljunga sport med svivelhjul?   

Hjälp!   

• Svar på tråden Barnvagn i skog och snö?
  • Pia och Elna

Vore jag er skulle jag satsa på en utan svängbara hjul och ha en med riktiga tärränghjul och sen komplettera med en sulky som man kan börja använda när barnet är några månader. Vi körde så och är jättenöjda.

Emmaljunga citycross för landet grusvägar och snömodd.

Bugaboo Bee+ som mest ligger i bilen för stan shopping m.m..

I början kan du ju inte ha bugaboon men vi började med den vid 4 månaders ålder och det gick toppen.

• LinHol

Tycker oxå du ska satsa på en Emmaljunga citycross. Så lätt och smidig att köra men stor och rymlig.

• torparen

Jag har ungefär samma önskemål som du och fick rådet att absolut satsa på fyra stora fast hjul.

• sirisdotter

Sjal och senare bärsele är väl  smidigaste hjälpmedlet att få med barnet på skogspromenader.

• London Gal

Tack ska ni ha - gillar tanken att ha en stadig fyrahjuling till att börja med, och att komplettera med en liten lättare sak senare. Så får det bli!

• IntheSky

Emmaljunga CityCross säger jag med, den är super!

• cicci85

Bäst i snö och skog tycker jag UJ funkar, alltså Moutain buggy som du tittat på. Vet inte hur stor liggdelen är nu men för 6 år sen var den liten... Den är tyvärr inte vändbar utan bara framåtvänd. Men annars är det en toppenvagn! Små svivelhjul är inte bekväma att gå på grusväg med tycker jag men med UJ:n funkar det utmärkt.
    har haft en Emmaljunga Edge oxå och den är underbar när man bor på landet. Men den är ju klumpigare och tyngre, passar inte lika bra i stan...

Maxi cosi mura kanske kan vara nåt?

• Jennifer 060828

Emmaljunga Scooter. Den bästa vagnen jag haft!

• cicci85
    Jennifer 060828 skrev 2011-07-21 23:39:36 följande:
    Emmaljunga Scooter. Den bästa vagnen jag haft!

Tycker du verkligen att den apssar en nyfödd?
  • Lindreas

Vi had en Brio Happy som var hur bra som helst, både i skog och snö! Liggkorgen är rymligare än hårdliften. Det enda jag är osäker på är om man kan sätta i babyskyddet på vagnen?

• Humlan7405

Vi kommer köpa en Hartan Topline X.( lika bra som Teutonia)  En med fyra fasta hjul som kan klara snö och grusvägar. Det finns både liggkorg, mjuk och hårdlift till. Kommer beställa från Tyskland till ett bättre pris än svenska nya vagnarFlört

• Hanele

Vi har en Tako Jumper X köpte våran från http://pyretosnackan.se/barnvagnar/tako/jumper-x-barnvagnar/jumper-x-3-in-1-svart/
    gillar den jätte mycket! Måste säga att den har bra fjädring och större framhjul som är svängbara går även att låsa.
    Vi köpte paketet 3 in one där vi fick liggdel sitt del bilstol och adapter för att fästa på vagnen. Sittdelen som vi använder nu kan man ha åt båda hållen vilket jag tyckte var ett stort plus för oss.

• AnnikaR

Jag skulle rekommendera Kronan duo! Liggendelen är stor och rymlig och sittdelen är vändbar.
    Vi har haft en sådan till våra barn och varit supernöjd. Fungerar bra i skog och när det är massor av snö! :) 

Svar på tråden Barnvagn i skog och snö?