• Linnea och Hillevi

"Får" man flagga när som helst?

Är det "tillåtet" att flagga varje dag? När man vill, eller måste det vara någon särsklild högtid eller dylikt?

• Svar på tråden "Får" man flagga när som helst?
  • Eleator

Reglerna går väl mer ut på vilka tider flaggan ska tas ner och sånt.

• Wolfclaw

När vi bodde på landet med egen trädgård brukade vi flagga varje dag på sommaren. Efter ett tag bytte vi flaggan mot en blå-gul vimpel. Då blev det lite extra när vi hade födelsedagar och så.

• Linnea och Hillevi

Ok tack för era svar. Idag är nog ingen bra dag att flagga dock, just pga av det som hänt i norge.

• Eisa
    Linnea och Hillevi skrev 2011-07-23 19:53:52 följande:
    Ok tack för era svar. Idag är nog ingen bra dag att flagga dock, just pga av det som hänt i norge.
    du kan väl flagga för att det inte hänt i Sverige

eller så flaggar du aldrig eftersom barn dör hela tiden världen över
  • Tonårsmamman1
    Linnea och Hillevi skrev 2011-07-23 19:53:52 följande:
    Då kan du ju flagga på halv stång.
  • BigDaddy

Ja, man får flagga när helst man vill. Men, enligt kutym och sed, så skall man ta ner flaggan under natten. Det är dock ingen lag på det.

• Linnea och Hillevi
    Eisa skrev 2011-07-23 19:55:34 följande:
    du kan väl flagga för att det inte hänt i Sverige

eller så flaggar du aldrig eftersom barn dör hela tiden världen över
    Du har faktiskt rätt.. om jag undviker att flagga pga så är det fan ta mig inte mer än rätt att jag undviker att flagga alla andra dagar eftersom att folk dör över allt i världen, varje dag. Så antingen skiter jag i att flagga öh eller så flaggar jag på oavsett vad som händer i världen, grannländer eller på andra sidan jordklotet. Rätt ska va rätt
Svar på tråden "Får" man flagga när som helst?