• elinson

Vem, Var, varför ;)

Hej på er!

Jag är nyfiken på vart ni bor någonstans, utomlands ja den är ju given men vart? Hur länge och kanske varför är också intressant.

Jag flyttade till Bodø (Nord-Norge) för ett jobb som Dietist på sjukhuset, mötte kärleken och blev kvar. Nu 1,5 år senare väntar vi vårt första barn. Känns fantastiskt men också lite skrämmande med att pappersarbete/NAV och sånt som jag nu måste sätta mig in i.

• Svar på tråden Vem, Var, varför ;)
  • neele

Hej!

Jag bor i Berlin i Tyskland sen fem år. Jag åkte dit som au-pair och även jag träffade kärleken och blev kvar Nu har vi en tvåårig dotter. I höstas började jag även studera och jag trivs jättebra, har inga planer på att flytta.

Just nu är vi i Sverige och semestrar men det ska ändå bli skönt att åka tillbaks om en vecka.

• Jeanette28

Hej!

Jag flyttade till NJ, USA (nara NY) for att att studera 5 ar sedan. Traffade ocksa karleken och blev kvar. Nu har vi varit gifta i 2 ar och ska fa varan forsta i Mars.

Lite jobbigt att vara sa langt hemifran, speciellt nar man ar gravid, men planerar att aka hem mycket oftare sa fort jag far ett stadigt jobb! Tar examen denna manaden och letar larar-jobb.

• evelina82

Hej! jag flyttade till Ny först 06 som au-pair, träffade min man året därefter och åkte fram och tillbaka ett tag. Började att studera fashion marketing & management på Berkeley College  09, och flyttade sen ner till Florida där han bor. Efter en massa lång distans är vi är nu gifta och har en liten dotter på 5 mån.

Längtar mkt till sverige och familj men skype gör att avståndet känns lite mindre just nu e jag hemma med min dotter men ska under nästa år söka jobb! lite läskigt med tanke på att systemet här e helt annorlunda från sverige men hoppas att det ska funka med jobb/dagis på nått sätt..

• Ilon 11

Hej!
    Jag flyttade till Oslo i januari 2010 då en trist svensk arbetsmarknad satte käppar i hjulen för mina planer.
    Träffade kärleken som även hon är från Sverige, fick vårt första barn nu i juli.

Livet leker fint i Oslo även om vi vill flytta en bit utanför stan då vi båda är från mindre byar.

Svar på tråden Vem, Var, varför ;)