Vilsen
Vet inte var jag ska börja nysta i det här.
Jag är gift sen snart tio år och har tre barn.
Nyligen fick min fru reda på att jag har chattat med andra män. Särskilt en man via skype. Vi har setts en gång på cam men inget mer i övrigt har vi pratat. Jag har kanske haft lite djupare känslor för honom men inget har varit besvarat utan det har övergått i ren vänskap.
Jag har nog vetat om min bisexuella läggning ganska länge men aldrig accepterat den förrän nu, kanske tack vare samtalen.
Min fru har dessutom misstänkt det sedan början av vårt förhållande, så hon blev inte helt överraskad.
Under de långa samtal som följde erkände min fru en otrohet, vilket jag faktiskt kan acceptera då jag inte kunde erbjuda vad hon behövde under den perioden. Personen är ingen nära vän till mig men en vän till henne. De har ännu idag både telefon och smskontakt.
Vad som hände sedan är det som gör mig så himla vilsen.
Hon klarar inte av att jag pratar med min nyfunne vän, eftersom hon anser att jag har varit emotionellt otrogen med honom.
Båda två vill kämpa för att vara tillsammans. Min fru tycker att vi ska gå in i den kampen på lika vilkor. Hon vill vara med mig i mina tankar i fortsättningen och då får jag inte ha nåt "gammalt" i bagaget. Hur fortsättningen ser ut vet ingen av oss allra minst jag.
Jag har pratat med mannen ifråga och förklarat att jag ska försöka fokusera på att finna en lösning på mitt äktenskap, vilket han var mycket förstående inför. Därmed sa vi hejdå till varandra och jag raderade all historik och avinstallerade skype.
Nu har jag funderat på om jag verkligen gjort rätt...
Jag kan inte kräva av min fru att hon ska sluta prata med sin vän, eller?Skulle det göra någon skillnad?
Mår jag bra av att inte få prata med min?
Kämpar vi på lika vilkor?
Behöver vi hjälp utifrån?