• bflmamman

Vilken choklad till USA?

Jag ska åka till USA men jag har aldrig varit där. Ska hälsa på en amerikansk familj som bor i Texas och de älskar choklad. Så jag tänkte jag skulle ta med choklad till dem!

Men vilken sort då? Undrar väl mest vilka märken de inte redan har där, lite pinsamt att komma med choklad som dom kan köpa i affären!! Eller om det är nån speciell sorts choklad som brukar vara eftertraktad eller nått i USA?

Någon? 

Jag är mamma med psykiska problem. Jag är din granne. Bloggen border-fucking-line: borderfuckingline.wordpress.com/
  • Svar på tråden Vilken choklad till USA?
  • Lena

Åre chokladfabrik har choklad med många svenska smaker som lingon, hjortron och blåbär

• Fidelis ad urnam

De säljer vaken marabou eller fazer i amerikanska affärer (förutom på IKEA eller i skandinaviskt inriktade butiker).
    Lindor, kitkat, mars, snickers osv säljs däremot.

• Fidelis ad urnam
    Fidelis ad urnam skrev 2011-07-21 20:18:19 följande:
    De säljer vaken marabou eller fazer i amerikanska affärer (förutom på IKEA eller i skandinaviskt inriktade butiker).
    Lindor, kitkat, mars, snickers osv säljs däremot.
    Vad vi har sett kanske ska tilläggas.
    Vi har besökt ganska många matvarubutiker i USA och har aldrig stött på marabou eller fazer.
  • Jamieolivia

Jag har sett marabou i en affär i NY! Helt sjukt. Jag såg den precis vid utgången och var tvungen att köpa den. Har bara sett den där!
    Om man ska ha lite "finare" choklad kan man alltid ta med Amedei (italiensk)...jag vet inte om Marabou ska vara för finsmakare...det är väl mer roligt att ha.
    Vi brukar aldrig hitta Amedei eller Michel Cluizel i New York när vi är där. det är ju lite finare choklad än typ den äckliga Hersheys de har och även lady Godiva and Lindt. 

• Fidelis ad urnam
    Jamieolivia skrev 2011-07-21 20:26:41 följande:
    äckliga Hersheys de har
    grymt äcklig!
  • Mummy

Lustigt, jag ska också hälsa på (bo hos) en amerikansk familj i Texas och tänkte ta med lite choklad

• JPT

Jag hade kört på Marabou. De flesta "vanliga" chokladkakorna jag har smakat i USA har inte varit något att hänga i julgranen så Marabou slår dem med hästlängder! 

• Ellaria

Alla mina amerikanska vänner är helt galna i Marabou. Ta med lite olika sorter, Polkasmaken är ganska intressant för dem verkar det som.

Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
  • deac

I Norge finns en choklad som heter Walter mandler. Det är mjölkchoklad med rostade mandlar och lite havssalt. Grymt god! Jag tror att Marabou ska ha en liknande men jag vet inte vad den heter.

Svar på tråden Vilken choklad till USA?