Är det verkligen så att en gång otrogen - alltid otrogen?
Folk brukar ju säga så. Jag tycker det är lite intressant för beror inte det på situationen lite?
Jag var otrogen en gång mot en seriös pojkvän. Men då var vårt förhållande liksom redan dött, jag hade försökt allting för att få det att funka men fick aldrig nåt gensvar. Givetvis skulle jag ha gjort slut innan jag hoppade i säng med nån annan och jag kan ju säga att jag önskar att jag aldrig gjort det.
Men. Jag tror inte jag kommer göra så igen. Dels för att jag vet hur pissig man känner sig, och för att det ändå inte löser något. I mitt fall var det liksom en rent desperat handling. Jag kommer framförallt aldrig vara i den situationen i ett förhållande igen, det hade gått alldeles för långt och det tänker jag aldrig mer låta ske.
Hur tänker ni i den här frågan? Har ni någon egen erfarenhet av otrohet?
Jag menar till exempel att man är i ett kasst förhållande, träffar en annan och inser att man är förälskad, begår ett snedsteg, gör slut med sin partner och blir ihop med den nya. Betyder det verkligen automatiskt att man kommer vara otrogen mot den nya också? Det verkar nästan så på många härinne!